Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Så det du menar är att då vissa beter sig högmodigt, så blir orden de använder (som är korrekt skriftspråk) bögiga?
Snacka om att ha förutfattade meningar och att dra alla över en kam.
Skriver du även talspråk då du fyller i ditt CV eller när du skriver ett formellt brev?
Jag kan ju direkt säga att om någon sökte jobb hos mig och skrev talspråk, skulle denne personen i fråga aldrig få komma på en intervju.
Stop stanna! Jag ska avsløja någonting før dig nu! Vi gør det lite kul och svarar omvænt på frågorna idag, sist først: Flashback och en CV ær två vitt skilda ting, och nej jag fyller inte i min CV i talspråk. Jag tror knappast du skriver alla fb inlægg på formellt vis som du gør i ditt arbete då du, så som jag førstår det, har en eller annan ledande position och ledande positioner brukar vanligtvis innefattar en del skrivande.
Huvudfråga: Nej jag drar inte alla øver en kam men likt våldtæcksmæn och tungt kriminella invandrare førstør før resterande nysvenskar så gør också dessa fjortis demmare det før resten av normala dem-skrivare i mina øgon.
Nu vet jag førvisso inte hur gammal du ær, men har du någonsin haft konto på facebook och haft i alla fall 25 st tjejjer i 20-25 års åldern på kamratlistan så vet jag att Du vet vad ja snackar om.