2011-11-10, 14:28
Medlem
Cosmouses avatar
Hejsan allesammans.

Som vissa kanske vet s klarar inte filsystemet NTFS filer ver 4 GB.

Har formaterat minnet till exFat samt FAT32, dock gick inga av dessa till min BluRay spelare.

Drfr fick jag snilleblixten att man kan ju dela en fil i 2 delar, s den ena filen r kanske 2.5 GB, och den andra ocks 2.5 GB.

Drfr borde det g ju alldeles utmrkt att fra ver BluRay filmer med till USB minne och kolla p det p spelaren.

S min frga r, vilket program kan man splitta en film i tv delar? Det vore ven ett plus om det gick snabbt att gra det med. Sen givetvis ska det inte frndra kvalitn p filmen alls.
Citera
2011-11-10, 14:41
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Hejsan allesammans.

Som vissa kanske vet s klarar inte filsystemet NTFS filer ver 4 GB.

Har formaterat minnet till exFat samt FAT32, dock gick inga av dessa till min BluRay spelare.

Det r FAT32 som inte klarar filer ver 4GB, men NTFS fungerar det utmrkt.
Citera
2011-11-10, 14:45
Medlem
Cosmouses avatar
D sa jag fel, i vilket fall som helst s kan inte min BluRay spelare spela upp formatet frn FAT32 och exFat.

S jag behver i alla fall veta vilket program som kan dela filmen i tv delar.

Sitter just nu med Avidemux samt mkvmerge. Frsker frst mig p det, ngon annan som har bttre tips?
Citera
2011-11-10, 15:07
Medlem
loekpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
D sa jag fel, i vilket fall som helst s kan inte min BluRay spelare spela upp formatet frn FAT32 och exFat.

S jag behver i alla fall veta vilket program som kan dela filmen i tv delar.

Sitter just nu med Avidemux samt mkvmerge. Frsker frst mig p det, ngon annan som har bttre tips?

Formatera usbminnet till NTFS borde vara ett skert kort.
Citera
2011-11-10, 15:10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loekpappa
Formatera usbminnet till NTFS borde vara ett skert kort.
D kan man mycket riktigt anvnda strre filer n 4gb, men andra sidan klarar de flesta spelare bara att lsa Fat32.
Citera
2011-11-10, 16:13
Medlem
loekpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
D kan man mycket riktigt anvnda strre filer n 4gb, men andra sidan klarar de flesta spelare bara att lsa Fat32.

Det visste jag inte, men man tycker ju att om den inte har std fr FAT32 s borde den vl ha std fr NTFS i alla fall.
Citera
2011-11-10, 19:12
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loekpappa
Det visste jag inte, men man tycker ju att om den inte har std fr FAT32 s borde den vl ha std fr NTFS i alla fall.

Fast jag tror att det r en felskrivning frn TS.

NTFS r som jag frstr det skyddad av Microsoft. Drav har mnga mediaspelare ftt hlla sig till Fat32 eller egna filsystem.
Citera
2011-11-10, 23:40
Medlem
Cosmouses avatar
Vi gr in p helt fel spr hr.

Detta handlar inte om vad eller hur jag ska formatera mitt USB minne, utan ett program som jag kan splitta en .mkv fil till tv filer istllet fr en.

D jag provat allt som de gr med USB minnet och inget gick s terstr det bara att splitta en fil till tv delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in