Har också funderat på att byta från Swedbank. Usel jävla kundservice och otrevliga jävlar som inte låter mig ha min bild på mitt kort. Och jag får fick aldrig prata med en ansvarig.
Så, vad har ni för förslag? Gärna billiga avgifter på kort (ska ha ett betalkort samt ett kredikort) bra och smidig internet-bank.
Jag bytte från Nordea till Swedbank idag. Har ledsnat totalt på vider Nordea och deras jävla tilltag!
Får se hur Swedbank funkar ska dit på möte igen på fredag.
Annars funderar jag på Handelsbanken.
Anledningen till att jag väljer dessa är att jag har dom 3 kontoren på orten där jag bor.
Jo, jag fick dock prata med en vettig norrlänning som hejade på Luleå som tyckte det var katastrof att jag inte fick min bild godkänd. Skulle folk som han jobba på banken skulle den vara världsbäst!
Om man är ute efter en välskött bank med bäst (av de stora) kundservice så är Handelsbanken ert val. Till skillnad från de andra bankerna som stänger ner sina kontor på små orter, så öppnar Handelsbanken upp fler. Deras internetbank fungerar även den klockrent.
Noterbart är att Handelsbanken hamnade tvåa på någon flashig lista där alla världens banker bedömdes efter vissa kriterier - finns en tråd om det här någonstans.
Den erfarenheten jag har av Swedbank är att deras kundtjänst är för jävla dålig samt deras avgifter på allting.
Nu som Swedbank håller på att tömmas på oss vanliga människor så kan ju Swedbank koncentrera sig på storfinansen istället. Banken behöver ju heller inte längre den statliga insättningsgarantin.
Lämnade Swedbank förra veckan och valde istället Handelsbanken.
Droppen som fick bägaren att rinna över var den höjda avgiften på internetbanken och att deras spar ränta var katastrof. 0,8% hade jag när jag kollade.
Avgift för bankfack,avgift för internetbanken avgift för visa kort och urusel inlåningsränta.
Klampade in på mitt lokala kontor och sa upp rubbet. Bankmannen som tog emot mig satt som ett fån och undrade varför jag byter bank efter 15 års trogen tjänst. Svarade att det känndes som att jag inte var en kund wkm dom ville ha då ni hela tiden försöker lura mig på pengar.
Han sa att han kunde höja sparräntan och sänka avgifterna för sina tjänster när jag kontrade med att jag får allting avgiftsfritt hos Handelsbanken vart han röd i ansiktet.
Handelsbanken = gratis bankfack,gratis visa kort 3'10% sparräntan gratis internet bank. Sparar och tjänar närmare 35 k om året på att byta bank privat. Nästa steg nu är företaget som fortfarande är kvar hos Swedbank.
Av någon anledning får jag mitt studiebidrag på något papper hem i brevlådan som jag måste gå till swedbank med för att få ut stålarna. Har sagt till där 3 jävla gånger nu att vid nästa utbetalning vill jag att pengarna ska komma in direkt på mitt konto hos nordea, lika fan skickar träskallarna hem det där jävla papperet så jag får gå till swedbank igen varje jävla månad. Imorgon hämtar jag ut mina pengar på denna skitbank för sista gången, stackars den träskalle som sitter i kassan imorgon förr nu jävlar är jag trött på att springa till banken varje jävla månad bara för att några klantskallar blev tappade i golvet som barn.
Sen att det var en efterbliven blatte första gången och en bögfjolla andra gången spelar väl in också.
Av någon anledning får jag mitt studiebidrag på något papper hem i brevlådan som jag måste gå till swedbank med för att få ut stålarna. Har sagt till där 3 jävla gånger nu att vid nästa utbetalning vill jag att pengarna ska komma in direkt på mitt konto hos nordea, lika fan skickar träskallarna hem det där jävla papperet så jag får gå till swedbank igen varje jävla månad. Imorgon hämtar jag ut mina pengar på denna skitbank för sista gången, stackars den träskalle som sitter i kassan imorgon förr nu jävlar är jag trött på att springa till banken varje jävla månad bara för att några klantskallar blev tappade i golvet som barn.
Sen att det var en efterbliven blatte första gången och en bögfjolla andra gången spelar väl in också.
Haha, otur du haft.
Bättre du går till Nordea-kontor så fixar dem det. Antingen genom programmet eller genom att ta en kopia på utbetalningskortet och sedan skicka det till något Swedbank-kontor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!