• 1
  • 2
2011-11-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naile
Försök få det på garantin eller reklamationsrätten, gick för mig på en 2,5 år gammal macbook pro.

Apple är riktiga fitt-huvuden när det gäller alla typer av reklamationer men speciellt batteri och kommer ljuga en jävla massa och prata om förbrukningsvaror etc men gå inte på det! Tryck hårt på att batteriet INTE är en "förbrukningsvara" (ordet finns inte ens i lagtexten btw) möjligtvis får du gå till ARN och göra en anmälan. Skicka sedan en kopia till Apple, så hostar de upp ett nytt batteri. Tid för detta: ca 2 månader och 15 mail/telefonsamtal.

Lycka till

Har faktiskt aldrig upplevt att Apple varit dåliga på reklamationer utan tvärt om väldigt bra att ha att göra med. De har verkligen försökt att fixa ev. problem på ett bra sätt. T ex så har de skickat ut nya grejor till mig bara efter ett telefonsamtal, och utan att jag ens behövt skicka in det som krånglade.

När det gäller batteriet så har du faktiskt helt fel, det ÄR en förbrukningsvara. Däremot så ska det givetvis klara sig bra mycket mer än i TS fall.

Dr Tinnitus
Citera
2011-11-12, 00:34
Medlem
hugo56s avatar
och det går inte i viloläge när jag stänger ner skärmen, någon som vet hur man botar ett sådant problem?

Ps. tack tinnitus!
Citera
2011-11-18, 10:00
Medlem
Ladda ner smcFancontrol till Mac.

Det hjälper mycket för de som har överhettningsproblem. Genom programmet så kan ni kontrollera fläktarna. Apples default på 13" ligger på 2000 RPM och då är den knäpptyst när man surfar. Jag brukar ha på min på 3000 RPM vilket knappt är märkbart och datorn hamnar på runt 42*c. Den känns väldigt sval. Jag har en (early 2011 macbook pro 13")

Läs lite mer här: http://www.macblog.se/kontrollera-fl...-smcfancontrol
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in