2011-11-09, 20:04
Medlem
Jag har byggt en dator. En kompis skulle skaffa windows 7 åt mig men jag orkade inte vänta på det, utan laddade ner en iso fil med w7 fil till ett usb och bootade med den. Då den frågade efter activation key lämnade jag blankt och den bråkade aldrig. Jag slog av windows update för att ingen patch till detta lägliga misstag skulle laddas ner.
Detta gjorde mig fundersam och det har visat sig att jag har någon sorts prerelease, mer exakt RTM 1.6.
Jag har nu fått den riktiga skivan med aktiveringskoden och funderar över ifall jag blir tvungen att installera om hela windows för att få tillgång till windows update, eller om jag helt enkelt kan slå på update och skriva in aktiveringskoden, så att jag inte förlorar några filer?

Jag är stensäker på att om jag laddar ner uppdateringar kommer jag antingen frågas om aktiveringskoden under hot om nedstängning av windows, eller att windows avaktiveras direkt.

Någon som har en en aning om detta?

Tacksam för svar!
Citera
2011-11-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicFriday
Jag har byggt en dator. En kompis skulle skaffa windows 7 åt mig men jag orkade inte vänta på det, utan laddade ner en iso fil med w7 fil till ett usb och bootade med den. Då den frågade efter activation key lämnade jag blankt och den bråkade aldrig. Jag slog av windows update för att ingen patch till detta lägliga misstag skulle laddas ner.
Detta gjorde mig fundersam och det har visat sig att jag har någon sorts prerelease, mer exakt RTM 1.6.
Jag har nu fått den riktiga skivan med aktiveringskoden och funderar över ifall jag blir tvungen att installera om hela windows för att få tillgång till windows update, eller om jag helt enkelt kan slå på update och skriva in aktiveringskoden, så att jag inte förlorar några filer?

Jag är stensäker på att om jag laddar ner uppdateringar kommer jag antingen frågas om aktiveringskoden under hot om nedstängning av windows, eller att windows avaktiveras direkt.

Någon som har en en aning om detta?

Tacksam för svar!

du har 30 dagar på dig att aktivera efter installation oavsätt om du stänger av windows update eller inte

RTM står för att det är släppt till marknaden

mvh
t
Citera
2011-11-09, 21:40
Medlem
Solid.Alvedons avatar
http://thepiratebay.org/torrent/6464...-64.bit-MAFIAA

nöjd?
Citera
2011-11-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
http://thepiratebay.org/torrent/6464...-64.bit-MAFIAA

nöjd?

Nja, det var inte däri problemet låg. Problemet låg i att jag inte visste vad som skulle hända om jag uppdaterade med min redan förmodat hackade verision.

Men jag antar att allt är lugnt, testar windows update snart.
Citera
2011-11-09, 22:34
Medlem
Solid.Alvedons avatar

Tycker jag inte du ska göra, installera om med det jag skickat ist. då får du en bra version direkt...inga problem.
Citera
2011-11-09, 22:51
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicFriday
Nja, det var inte däri problemet låg. Problemet låg i att jag inte visste vad som skulle hända om jag uppdaterade med min redan förmodat hackade verision.

Men jag antar att allt är lugnt, testar windows update snart.
Du kommer inte få några problem

Stäng av KB971033 bara
Citera
2011-11-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Du kommer inte få några problem

Stäng av KB971033 bara

:O
Redan uppdaterat, disablade inte nånting. Den har däremot inte bråkat, och om det kommer upp nånting så har jag serial, så det löser sig säkert. Tack för all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in