2004-12-28, 18:48
Bannlyst
Jag har defragmenterat,rensat, tetsat systemåterställning(men datorn säger att det inte går att återställa och jag har aldrig varit med om det förut). vad bör jag göra? Är rädd att det totalt skall haka upp sig.
Citera
2004-12-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartN
Jag har defragmenterat,rensat, tetsat systemåterställning(men datorn säger att det inte går att återställa och jag har aldrig varit med om det förut). vad bör jag göra? Är rädd att det totalt skall haka upp sig.
Har du verkligen "försökt allt"? Varför frågar du oss då?

Jag hade ungefär ett sådant problem förut, att datorn var väldigt seg och "hakade" upp sig då och då. Allting berodde på att CD-brännaren var sönder. Kopplade bort den och allt var frid och fröjd.

Annars tycker jag att du ska formatera eller öppna upp datorn och ta bort damm.
Citera
2004-12-28, 21:45
Bannlyst
Givetvis menar jag att jag försökt allt jag kan komma på, men finns det något mer jag bör göra för at testa vart felet sitter? Formatera, är det när man laddar operativsystemet pånytt?

En sak till också. Kan det vara något att leta efter virus/spyware/adware och allt vad det heter och göra en sådan här gratis snabbrensning online? Ge i sådana gärna mig länkar om vart jag bör vända mig. Har också använt dessa klistrade länkar som finns här på forumet tidigare.
Citera
2004-12-28, 23:04
Medlem
Klngs avatar
Online scan suger! Fixa nåt uppdaterat antivirus o ta hem ad-awwre.. Men jag tror inte att det är virus som är problemet.. Kör in nytt os, det funkar alltid. Annars kan du ju köra knoppix från skiva o försöka med nått..
Citera
2004-12-29, 04:03
Bannlyst
Du kan försöka få tag på något program som rensar windowsregistret och pröva sen ad-aware. du kan ha fått in konstiga cookies i datorn.

formatera är när du installerar om windows typ.

om din datorn är ålderstigen så kan hårddisken kanske vara på väg att ge sig, eller någon komponent som blir för varm.
Citera
2004-12-29, 04:20
Medlem
x12s avatar
Det är ganska hopplöst att ge bra svar på en såpass diffust ställd fråga. "Hakar sig", innebär det att den i korta perioder slutar svara, eller innebär det att den måste startas om varje gång? Och VAD hakar sig? hela datorn, sådär utan vidare, eller händer det bara när ett visst program körs, eller är det internetuppkopplingen som inte fungerar som den ska? Vilket version av windows körs? Hörs det mekaniska oljud från datorn eller har den plötsligt blivit tystare? Kommer det upp några felmeddelanden? Precisera
Citera
2004-12-29, 19:31
Medlem
Jag skulle nog beskriva formatera mer som "nollställa hårddisken och radera allt innehåll" mer än "ominstallera operativsystemet".
Citera
2004-12-29, 22:15
Bannlyst
x12. Jo, det är ofta när jag klickar på länkar som den bara stannar av och ibland låser sig startsidan direkt när jag tar upp den När jag är offline funkar det hyffsat. Men jag förstår inte varför det inte går att använda sig av systemåterställning, för det har jag alltid gjort förut när något varit fel.
Citera
2004-12-29, 23:20
Bannlyst
det händer ibland me Win XP..
Det enklaste vore att du brännde det du har och bad någon formatera den ifall du inte kan det själv
Citera
2004-12-29, 23:59
Bannlyst
Jo, jag har XP. Hur du nu visste det? Jag skall försöka att formatera om datan, tack.
Citera
2004-12-30, 11:35
Bannlyst
jag gissade att du har windows xp för det händer bara me de..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in