2005-01-12, 18:59
Medlem
Larry lurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanya i Linköping
Det där tyckte jag var mycket intressant, det var en del jag inte visste där..men skrämmande *ryser* Jag tror det är bra att vi får mer kunskap om hur sånt här funkar och får insikt i de psykologiska orsakerna och varför samhället har dom tänkesätt och fördomar som finns. Mycket lärorikt, men som sagt...det är obehagliga saker...helst vill man "hålla för öronen och blunda" samtidigt....det är nästan för mycket att ta in.

Men ju mer insikter vi får ju mer kan vi kanske förebygga och hjälpa? Eller är jag naiv när jag säger så?

Jo det är alltid bra med kunskaper i området om man vill få ner antalet regelrätta övergrepp. Fast egentligen saknas det inte så mycket kunskap i toppskiktet. Problemet är mer att det saknas bredd på kompetensen inte minst på mindre orter och i skolans värld.

Begrepp som sekundära och primära pedofiler, situationsbundna, kulturella m.m är accepterade begrepp där endast de primära räknas in som pedofiler som sexuell lägning.

Den sekundära "pedofilen" däremot uppstår i samband med annan patologi ej specifikt relaterad till pedofili, schizofreni som resulterar i en mångformig perverst beteende. Hans handlingar sker i samband med, och som en konsekvens av en jagupplösning. Därför är det ofta vanligt att han ger sig på allt möjligt och blandar in en massa perversiteter som han med nazistuniformen t ex. De behöver inte vare tydliga i sin hetero eller homo roll utan ger sig på det de kommer åt för att kontrollera och förnedra. Ett barn är på det sättet väldigt lämpligt, visst skulle han kunna våldta Kerstin på Konsum men han har mycket större tillgång till sin dotter då hon bor under samma tak, och därför blir hon offret. Inte för att han nödvändigtvis är pedofil i sin läggning.

Indelningen är viktig inte minst för att personal i skolor ska kunna känna igen mönster, men även när man vårdar förgripare och potentiella förgripare.
Citera
2005-01-12, 23:13
Medlem
Förmodligen svepte vågorna bort en del pedofiler, men jag tror att ännu fler pedofiler tjänade på vågorna tämligen kraftigt med tanke på hur många barn som blev föräldrarlösa m.m

Srilanka är ett pedofilparadis för folk som gillar småpojkar. (Hmm hade jag blivit kvar där hade jag kanske fått utföra oralsex åt feta Tyskar)
Citera
2005-01-13, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StrypLekar
Srilanka är ett pedofilparadis för folk som gillar småpojkar. (Hmm hade jag blivit kvar där hade jag kanske fått utföra oralsex åt feta Tyskar)

Ja, det är ju ingen slump att Arthur C Clarke bosatt sig där...

http://www.susning.nu/Arthur_C._Clarke
Citera
2005-01-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanya i Linköping
Det verkar som om Svenska Akademiens Ordbok behöver uppdatera sig lite - denna definition bygger nog på gamla fördomar, att det bara är män som förgriper sig på barn. Men numera vet man ju att även kvinnor gör det. Fast fortfarande är det nog väldigt mycket tabu att prata om kvinnliga pedofiler eftersom själva tanken är så absurd, att en kvinna skulle kunna göra nåt sånt. Kvinnan, urmodern, madonnan...det går liksom inte ihop sig i ens hjärna. Men faktum är att det är mycket vanligare än vad man tror, mörkertalet är förmodligen jättestort (obs antagande). Tyvärr har männen fått stå där med skammen i alla tider och fått lida för att en del gubbar är svin. Ta bara det där med att man kollar upp varenda man i brottsregistret innan man anställer inom barnomsorg o skola. Men kollar dom upp kvinnorna lika noga innan dom blir anställda?

Undrar om det finns nån statistik på kvinnliga pedofiler huruvida dom söker sig till Thailand, Indonesien och Inden eller om dom håller sig hemmavid?

Visst är det så. Det går på något sätt emot allt vi tror på att även kvinnor och mödrar kan vara sexförbrytare. Om det någon diskuteras så är det utifrån stereotypen att det var en man och en kvinna som utförde övergreppen tillsammans och att det var mannen som styrde och ställde. I realiteten finns det en dock hel del fall där det faktiskt är kvinnan som är den aktiva parten, det finns också åtskilliga kvinnor som pågår övergrepp på egen hand.

Dessutom bemöts pojkar som blivit utsatta för övergrepp av kvinnor som att det vore en merit att ha haft sex med en vuxen kvinna medan flickor som blivit utsatta av män får stöd och hjälp.
Citera
2005-01-13, 16:23
Medlem
divinebaals avatar
Det finns bra böcker om hur det fungerar

i asien med traffiking-delen.

Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Det har minskat betydligt de senaste åren, den thailändska polisen slår till hårt och effektivt mot de som säljer sex med barn. Innan kunde du muta dig loss från de flesta anklagelser men den tiden är förbi i Thailand.

Tyvärr så har problemet flytat till länder som Kambodja (Gary Glitter till exempel), Vietnam och Sri Lanka.

Indien, Laos, Burma etc är populära ställen för handlarna att köpa ungarna. De kan lätt smugglas över gränserna etc. Det finns ställen i många Sydostasiatiska länder.

För kreti och pleti som reser till Thailand, som i denna tråds diskussion, är det stört omöjligt att hitta "äkta barnsex" eftersom de thailändska myndigheterna är rätt så på hugget. Tjejer som checkar in sina IDn på hotell etc och är under 18 så är chansen stor att vakten ringer efter snut. Och då blir det hårt.

Att fråga en taxichaffis etc i BKK.. så lär du säkerligen få erbjudanden men tjejerna är runt de 18. Sen att de SER yngre ut.. är en annan sak.

Men som i de flesta länder, tillhör man pedo-ringarna och har kontanterna lär det inte vara större problem i Thailand än i Baltikum, Polen, Frankrike, Tyskland...

Eller tänk på FN-soldaterna det stog om.. i Afrika. Köpte bonkabonka av 13-åriga tjejer för några ägg.

Thailand är ganska modern och rätt så upprensat från sex med minderåriga.

Är det sånt du ska ha? Vietnam, Kambodja, Laos etc.. dit barnfamiljeturismen inte kommit igån än.
Citera
2005-01-13, 16:27
Medlem
man kan ju hoppas att flodvågen fick med sig en å annan peddo, då har den ju inte varit helt förgäves iallafall
Citera
2005-01-13, 17:14
Medlem
divinebaals avatar
Risken är väl ändå rätt så liten... att just de drabbades.
Citera
2005-01-13, 19:47
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Jag har raderat några inlägg i den här tråden som inte alls har med ämnet att göra. Vänligen håll er till ämnet fortsättningsvis! De som fått sitt eller sina inlägg raderade har informerats via PM samt i något fall så har en tillsägelse delats ut. Ni som INTE fått något PM är alltså inte direkt berörda av detta.

Läs vad som gäller ang ovidkommande inlägg i admins tråd: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=174578

// Moderatorn
Citera
2005-01-13, 21:57
Medlem
Krungtheps avatar
Kan ju säga att jag har besökt många barer i thailand och tror aldrig jag har stött på någon som erbjudit mig sex med barn? Visst fan har det kommit fram någon inkastare och väst något om "Young girls, fresh from the countryside"

Men inte fan har det stämt, oftast är det ett skåp i trettioårs åldern han vill lura på den förhoppningsvis dyngrake farangen. Fet chans...

I år, 2005, är det 2548 på den thailändska kalendern som räknas från när Buddha föddes 543 år före snubben i stallet i Betlehem. Så be att få granska hennes lilla blå id-kort som alla thai måste medföra och konstatera om hon är född 2530 eller tidigare är det bara att köra på!

Hotellpersonal, taxiförae och andra skvallrar gärna om du checkar in med en minderårig på rummet. And then you are up shit creek without a paddle...
Citera
2005-01-14, 04:24
Bannlyst
Larry Luring och Caine777 är båda pedofiler (eventuellt fler). Så att ni alla vet det.

Barn kan aldrig lämna samtycke till ett sexuellt förhållande med en vuxen. Ha det i åtanke oavsett vilket mumbojumbo-svammel dessa kommer dragandes med.
Citera
2005-01-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOKET
Larry Luring och Caine777 är båda pedofiler (eventuellt fler). Så att ni alla vet det.

Barn kan aldrig lämna samtycke till ett sexuellt förhållande med en vuxen. Ha det i åtanke oavsett vilket mumbojumbo-svammel dessa kommer dragandes med.

Jag tror inte personangrepp är tillåtet här inne. För övrigt har ingen av dessa skribenter öht påstått att barn nånsin har samtyckt till att ha sex med en pedofil. Tror du behöver läsa inläggen en gång till innan du uttalar dig.
Citera
2005-01-14, 13:29
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKET

Caine är inte pedofil loket lille, jag tror du behöver läsa på lite mer innan du häver ur dig något som detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in