2004-12-28, 14:44
Medlem
colds avatar
Är det en myt att många pedofiler köper sex i Thailand??
Citera
2004-12-28, 14:49
Medlem
Garfield.coms avatar
fel inlägg
Citera
2004-12-28, 16:00
Medlem
Larry lurings avatar
Marknaden i Thailand har mattats fast visst går det att finna så inget ovanligt.
Kambodja och till en begränsning även Skri Lanka är vad som gäller.
Citera
2004-12-28, 16:05
Medlem
Makehastes avatar
Jag gör avkall på mitt annars så sansade jag och drar till med:

Hoppas vågen tog dem allihop.
Citera
2004-12-28, 16:09
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Jag gör avkall på mitt annars så sansade jag och drar till med:

Hoppas vågen tog dem allihop.

Man kan ju bara hoppas. Man kan ju hoppas pedofilerna hade konvent där det var som värst!
Citera
2004-12-28, 16:59
Medlem
Larry lurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Man kan ju bara hoppas. Man kan ju hoppas pedofilerna hade konvent där det var som värst!

Majoriteten barnsexköpare är inte pedofiler enligt ECPAT som har kontor runtom hela världen och arbetar emot sexindustrin.

Vidare bör vi ha i åtanke att när vi pratar om barnsex i ett globalt perspektiv går det inte att applicera svensk syn rakt av. Det finns en mängd orsaker varför man tuntom i världen väljer sex med barn, inte minst av renlighetsskäl; att undkomma AIDS m.m.

http://www.ecpatsweden.org/kampanj/
Citera
2004-12-28, 17:02
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larry luring
Majoriteten barnsexköpare är inte pedofiler enligt ECPAT som har kontor runtom hela världen och arbetar emot sexindustrin.

http://www.ecpatsweden.org/kampanj/
Om det är "Barnsexförövarna, såväl män som kvinnor, finns inom alla samhällsklasser, yrken och kulturer. Det största antalet förövare är vanliga turister, affärsmän eller anställda utomlands." du menar vet jag inte ifall det ena behöver utesluta det andra.
Citera
2004-12-28, 17:08
Medlem
Larry lurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Om det är "Barnsexförövarna, såväl män som kvinnor, finns inom alla samhällsklasser, yrken och kulturer. Det största antalet förövare är vanliga turister, affärsmän eller anställda utomlands." du menar vet jag inte ifall det ena behöver utesluta det andra.

Lite svårt att säga vad de bygger sitt uttalande på, då de hänvisar till undersökningar, men som inte preciseras.
Min gissning är att de pekar på att de inte uppfyller DSM IV krav på pedofili och/eller att sexet beor på kulturella skillnader och föreställningar.
Att de sätter på en 10årig oskuld därför att de är rädda för AIDS.

Ett tankesätt att barn är renare är inte helt ovanligt utanför sveriges gränser.
Citera
2004-12-28, 17:11
Medlem
Larry lurings avatar
Här läste jag det:

"`Vad innebär barnsexturism?
Barnsexturism är när vuxna personer på resa eller tillfälligt stationerade utomlands utnyttjar minderåriga sexuellt. Många gånger är förövaren övertygad om att ingen därhemma får veta vad som sker. Vissa förövare har föreställningen att "barnsex är mer tillåtet i vissa kulturer" eller att riskerna att bli smittad av hiv/aids är mindre vid sex med barn än med en vuxen. Rasism förekommer relativt ofta i samband med barnsexturism.

Undersökningar har visat att det inte främst är pedofiler som utnyttjar minderåriga i sexindustrin. Det största antalet är "vanliga turister", affärsmän, biståndsarbetare, back-packers, anställda inom turismindustrin och FN-soldater.´"
Citera
2004-12-28, 20:57
Medlem
Vågar påstå att de flesta inom barnprostitutionen är 15+, men eftersom de är under 18 räknas det som barnprostution. Men ärligt talat vad associerar alla när man pratar om barnprostitutionen, jo 8 åringar som blir påsatta.
Lite av falsk marknadsföring alltså, även om man kan debattera det kloka i att 16-17 åringar prostituerar sig. (Kanske är att föredra framför att jobba 10-12 timmar/7 dagar i veckan på en hälsofarlig fabrik el dyl)

Visst förekommer nog en del riktiga fall(dvs 8 åringar o dyl), men det är nog sällsynta fåglar speciellt i Thailand där den ekonomiska utvecklingen kombinerat med att regeringen aktivt bekämpat just barnprostitution förbättrat situationen. Men Kambodja ligger längre ner i utvecklingen och är mera laglöst land.

msnbc hade ett reportage för inte så länge sedan om en by i Kambodja svay pak(?), där de sålde riktiga barn. Reportern filmade med dold kamera och en "hallick" på ca 15 visade upp flickor på 6-10 år, de stackarna log så glatt ändå. Sedan så samarbetade reportern med lokala poliser och lurade hallickar att de skulle ha ett sex party och då de dök upp med flickorna blev de häktade. Man kan väl anta att detta inte var en unik situation, även om man får ta reportage av detta slag med en nypa salt. (Janne Jossefson samt Uppdrag förvanskning har gjort en luttrad) Som resultat av reportaget så lovade iaf Bush-administrationen några miljoner för att hjälpa myndigheterna i Kambodja att förbättra situationen. (Något kan Bush göra rätt iaf).

Man ska dock komma ihåg att de flesta av kunderna inte är västerlänningar utan är inhemska män och övriga asiatiska länder:

"Mostly the perpetrators are family members or men in the local community. Of the reported cases, we have a small number of foreign paedophiles."

http://www.asiansexgazette.com/asg/southeast_asia/southeast02news97.htm
Citera
2004-12-29, 00:16
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larry luring
Vidare bör vi ha i åtanke att när vi pratar om barnsex i ett globalt perspektiv går det inte att applicera svensk syn rakt av. Det finns en mängd orsaker varför man tuntom i världen väljer sex med barn, inte minst av renlighetsskäl; att undkomma AIDS m.m.

Varför ska man ha det i åtanke??? Försöker du på något sätt säga att det är okej för att man inte vill ha könsjukdomar, hört talas om onani???

Detta är ju kontentan av pedofiler och andra våldtäktsmän, de tvingar sig till sex med offer som inte kan säga nej. Pedofiler är med andra ord bara ett fegt äckligt avskum som mänskligheten inte överhuvudtaget ska ta någon hänsyn till. Kemiskkastrering är ett måste då sex är det enda som styr i deras primitiva hjärnor.
Citera
2004-12-29, 09:31
Medlem
Larry lurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Varför ska man ha det i åtanke??? Försöker du på något sätt säga att det är okej för att man inte vill ha könsjukdomar, hört talas om onani???

Detta är ju kontentan av pedofiler och andra våldtäktsmän, de tvingar sig till sex med offer som inte kan säga nej. Pedofiler är med andra ord bara ett fegt äckligt avskum som mänskligheten inte överhuvudtaget ska ta någon hänsyn till. Kemiskkastrering är ett måste då sex är det enda som styr i deras primitiva hjärnor.

Oavsett vad du eller andra tycker om pedofiler fås ni inte belägg för felaktiga uppfattningar att alla som har sex med barn är pedofiler. Det må låta underligt och svårt att ta till sig, men så är det, och är inget jag kommit på.

Om du läste min länk från ESPAT, och Runars vän;s länk; så tar de båda upp den annorlunda synen existerande utanför Sverige om AIDS. Ett annat exempel jag läst om är Singapore som har överlägset största sexturism till Indonesien (Ett av de absolut största barnsexturismländerna) också p.g.a uppfattningen om barns renande kraft.
Sydafrika är kanske det mest kända landet i det avseendet. Som så i många andra länder tror man inte barn kan smitta AIDS, och det finns en bred tro att sex med barn t o m kan bota AIDS.

Det är en förbannad dumhet denna syn på barn, men det är inte pedofili och det är inte pedofiler. Och man ska ha det i åtanke därför om man vill få bukt med problemet så handlar det inte om att på traditionellt vis "bota pedofiler"

Däremot så tar sig naturligtvis pedofiler i stora antal till dessa länder, det har jag aldrig förnekat, men vi får väl förmoda att världsorganisationer som ESPAT vet betydligt mer än vad du vet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in