Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-08, 20:07
Bannlyst
hej allihopa, har tänkt att börja rulla fast jag vill veta pris på rulltobak, hur mycket tjänar man på det tjänar man på nått egentligen med alla skatthöjningar? kan man köpa på ica f.eks? hur mycket kostar john silver typ? tack för alla svar
Citera
2011-11-09, 00:24
Medlem
Masterkockens avatar
Tjena du
har rullat själv från och till under det senaste året och måste nog göra dig lite besviken. Om du köper "laglig" rulltobak på t.ex. Ica (yes, större Ica´s/livsmedelsaffärer brukar ha rulltobak)så är det inte direkt någon märkbar skillnad prismässigt mot att köpa vanliga cigg. På Ica tar dom vad jag vet 97:-/30g tobak = ca 50 cigg, sen tillkommer ju en tjuga/100 papper+filter.

Ett tips är random turklivs, du kanske känner till något/några där dem säljer "smuggelcigg"? Chansen är stor att dem även har smuggeltobak Köper du där, vilket jag generellt gör, så blir det en ganska stor skillnad i pris, din rökning kommer kosta dig ungefär hälften så mycket.

Ett annat tips är att om du någon gång är i Tyskland bl.a. så passa på att köpa med dig en massa! En 30g påse Marlborotobak går på ynka 3.20 Euro = 30 spänn.
Citera
2011-11-09, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkocken
Tjena du
har rullat själv från och till under det senaste året och måste nog göra dig lite besviken. Om du köper "laglig" rulltobak på t.ex. Ica (yes, större Ica´s/livsmedelsaffärer brukar ha rulltobak)så är det inte direkt någon märkbar skillnad prismässigt mot att köpa vanliga cigg. På Ica tar dom vad jag vet 97:-/30g tobak = ca 50 cigg, sen tillkommer ju en tjuga/100 papper+filter.

Ett tips är random turklivs, du kanske känner till något/några där dem säljer "smuggelcigg"? Chansen är stor att dem även har smuggeltobak Köper du där, vilket jag generellt gör, så blir det en ganska stor skillnad i pris, din rökning kommer kosta dig ungefär hälften så mycket.

Ett annat tips är att om du någon gång är i Tyskland bl.a. så passa på att köpa med dig en massa! En 30g påse Marlborotobak går på ynka 3.20 Euro = 30 spänn.

tack så mycket för svar men säljer *turk* butiker billig rulltobak inte smuggel men bkanke 80 kr för 30 gram finns det?
Citera
2011-11-09, 23:50
Medlem
Masterkockens avatar
No problem. Såvitt jag vet så kostar legitim svensk tobak exakt lika mycket på både Ica och Abdullah´s. Kan tänka mig att det har med skatter etc. att göra samt att jag har för mig att man inte får sälja tobak till nedsatt pris. Eller det kanske gäller sprit, inte säker här. Men om du köper exempelvis John Silver så är det exakt samma som den svenska bara att det är engelsk/polsk/whatever varningstext. Själv köper jag 50g John Silver(smuggel) för 75 spänn, räcker hur länge som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in