2011-11-08, 15:33
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Hej!

Har en stationär dator från Dell med i5 processor osv. Alltså inget gammalt skräp. Säg till om mer info behövs.

Felet är då att datorn brukar frysa sig lite då och då och det håller i sig ca. 1 sekund sen är allt som vanligt igen. Spelar jag musik så hör man samtidigt hur ljudet hakar upp sig. Det känns som att frysningarna händer oftare om datorn belastas, t.ex. när jag tankar torrents, ser film samt spelar. Kan tillägga jag nog inte varit med om någon frysning när jag inte har något ljud igång, ledtråd?

Har också en extern hårddisk utan extern strömkälla. Kan det vara den som spökar?

Googling gav inga större insikter därför provar jag här. Hoppas ni kan hjälpa till.
Citera
2011-11-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Hej!

Har en stationär dator från Dell med i5 processor osv. Alltså inget gammalt skräp. Säg till om mer info behövs.

Felet är då att datorn brukar frysa sig lite då och då och det håller i sig ca. 1 sekund sen är allt som vanligt igen. Spelar jag musik så hör man samtidigt hur ljudet hakar upp sig. Det känns som att frysningarna händer oftare om datorn belastas, t.ex. när jag tankar torrents, ser film samt spelar. Kan tillägga jag nog inte varit med om någon frysning när jag inte har något ljud igång, ledtråd?

Har också en extern hårddisk utan extern strömkälla. Kan det vara den som spökar?

Googling gav inga större insikter därför provar jag här. Hoppas ni kan hjälpa till.
Ja mer info kan behövas, RAM etc?
Citera
2011-11-17, 17:49
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fq5F17
Ja mer info kan behövas, RAM etc?

Ursäkta för dröjsmålet.

Har 5gb ram just nu, en sticka gav sig för någon månad sen.

Windows 7 x64.

EDIT: Ska köra ett memtest inatt, då får man se ifall det är minnena som spökar.
Senast redigerad av Lars Vinterdäck 2011-11-17 kl. 18:01.
Citera
2011-11-17, 21:24
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Tydligen gick memtestet en aningen snabbare än jag kom ihåg. Gjorde två test och inget fel hittades.

Tog mig tid att göra en bild över datorns exakta hårdvara.

http://i42.tinypic.com/2a4ydx.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in