Tycker det blir lite komiskt nr Herr Gavne sjlv klagar p att alla skriver otydligt..
frmst, eftersom nstan alla p internet gr detta..
slarvigheten har att gra med att man grna skriver i 200km/h
istllet fr att checka stavfel som om man jobbade med ntt akademiskt arbete..
Men ven, drfr att Herr Gavne sjlv skriver ganska, om inte otydligt
s upprepande och skruvat, s man mste lsa hans texter ondigt noga fr att frst vad han egentligen menar.
Du anvnder alltid hela namnen nr du adresserar ngon, grna flera gnger under samma mening, vilket r bde jobbigt och ondigt,
d man frstr vem du menar slnge du inte byter adressat.
Citat:
Jo frsts, Tomibollen skriver ocks, kanske helt i sin ordning?? knnetecknande?? om Svenska Akademi-n. dr han vl??? rimligen avser Svenska Akademi-en.
Detta r ett annat exempel, hr anvnder du kommatecken, frgetecken, punkter och annat otyg hejvilt, utan att som sig br gra meningsbrytningar och brja ny mening.
Har inget problem med att du inte skriver som svenska lrs ut att skrivas,
d jag inte heller gr det p lnga vgar, men vad jag menar r att du gr det orimligt svrt, frn gng till gng, att tyda vad du skriver.
Citat:
Att problematiken med mina texter fr en del, dr i bland de-nna/nne/tta nmnde tom-i-bollen-debattren- mer handlar om tom i bollen.
nnu ett exempel, du pvisar att du inte vet vilken genusform som skall anvndas "denna/denne/detta", vilket frvisso r mer korrekt n att skriva fel(som du dock visar att du inte kan veta),
men det bidrar nnu mer till att din text blir svrlst.
Om du vill undvika att folk klagar p dina skrifters (0)lslighet,
s freslr jag att du tittar igenom dem innan du skriver.