Citat:
Ursprungligen postat av cuchulainn
Exakt hur får du ihop jämförelsen mellan en frivillig middagsbjudning på fritiden och en obligatorisk närvaro vid en aktivitet som ligger långt utanför ett anställningsförhållande som regleras av ett flertal lagar mm? Utveckla gärna, för jag förstår det definitivt inte. Du jämför äpplen och päron och drar sedan en slutsats av det.
Jag tycker LAS och MBL är kommunistisk skit, och gör inget annat än bromsar näringslivet i det här landet. Gilla läget säger jag. TS får en stunds betald friskvård, det är inte alla som får det. Att hålla på att tjafsa om en sån här grej är skitlöjligt med eller utan lagar.
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Men det är principen jag emot - att tvingas göra något jag faktiskt inte är anställd för!!!
Ja, stackars dig. Att delta i personalvårdande insatser är så gott som antytt i alla anställningsavtal. Din chef vill göra verksamheten så bra som möjligt. Om han anser att sammanhållning och trevnad på arbetsplatsen leder till att de anställda arbetar effektivare, och att företagsgymnastik är ett medel för att uppnå detta, anser jag att han också ska få "tvinga" er att delta. Har du giltigt sjukintyg så kommer du slippa.
Struntar du att spola i toaletten, eftersom det inte uttryckligen står i ditt anställningsavtal, du som är så principfast?