Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
Njut av betald dansstund istället för att tjafsa. Och passar det inte, går det faktiskt att söka annat jobb!
Det vore däremot en annan femma om det handlade om att klubba ihjäl sälungar, bergsbestigning eller någonting annat totalt opassande.
Det här handlar delvis om att få igång folk lite och dels om bygga upp en team-anda. Jobbar du på ett ställe där det tjafsas en hel del och stämningen ligger på bottennivå?
Fast nu går ju inte mitt jobb ut på att dansa - hade det varit det jag ville jobba med så hade jag bytt jobb till ett där jag får dansa jämt.
Vem avgör vad som är opassande?
Team-andan är extremt bra som den är - vi ställer upp för varandra till 100 procent. Och roligt har vi också vet ingen annan som har ett jobb där det skrattas så mycket som på mitt
Anledningen till att jag startade tråden är att jag är tillräckligt gammal & har tillräckligt med självinsikt, för att själv avgöra vad jag vill göra. Dansa gör jag när & hur JAG vill och på MINA villkor.
Arbetet sköter jag på det sätt arbetsgivaren har rätt att förvänta sig & mer därtill. Anser därför inte att denne har rätt att kräva att jag ska dansa på arbetstid.