Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Exakt - det är lätt att få det att låta bra.
Jag tjänade en bra bit över 35000 förra månaden..... men inte på 40 timmars veckor..!
Återigen , En kock på en Ala carte restaurant tjänar mellan 120-140kr i timman.
En förskolekock tjänar långt under detta. Själv har jag 170kr per timma , med flera års erfarenhet av ledande ansvarstjänst som köksmästare och kökschef. Vi betalar våra kockar 115-135kr i timmen.
Se hotel och restaurangfackets avtal , det ligger öppet för alla att se på deras hemsida.
underbetalt slavarbete om ni frågar mig. - Sveriges sämsta fackförbund som av mig aldrig kommer få en krona.
Mjaaa... Privat o Kommunala kock löner på förskola står sig väl i jämnförelse med vad en vanlig kock tjänar på en hyfsad restaurang skulle jag tro. Min lön utträknad per timme blir ca 144 och jag har inte så många års erfarenhet. Men visst räknar du med 17,5kr efter 19.00 o 16.00 på lör, så kanske du hamnar lite över på restaurang.
Borde finnas möjlighet o tjäna mer i fall du är ansvarig för ett större förskole eller skol kök. Jag gör ju egenkontroller matsedel osv, sedan har man en kostchef som man kan vänder sig till, kostmöten varje halvår, utbildningar osv.
Dock så har du oftast MYCKET bättre försäkring, arbets villkor och för att inte prata om arbets miljö... på en förskola, sen e det såklart inte på alla förskolor man lagar mat från grunden o det e väl inget vidare för personalen som jobbar på en sådan

dessutom slipper man vara med i H&R, Kommunal är iaf en bit bättre... kanske är den bästa biten av allt!
Jag har jobbat mycket kvällar och helger innan jag började på förskola

Visst kan man sakna gemenskapen och dra ett par bärs med personalen efter stängning!

Lagar all mat från grunden till totalt 100 barn och personal, diskar endast grytor o shit från köket, resten tar avdelningarna hand om, det e defentivt mitt bästa jobb jag haft, men visst skulle man ha bättre lön...