2004-12-27, 17:26
Bannlyst
Happ... mycket tjat har det varit från en grupp vänner som har börjat med nättidning som projektarbete i skolan. Eftersom de kan noll om HTML får jag sköta all kodning. Lat som jag är gjorde jag det absolut enklaste sida man kan göra på 1 timme. Så nu lite ond propaganda och onyttig reklam så deras själar äntligen lugnar ner sig och låter mig vara en gång för alla:

www.banditen.cjb.net

Vad tycks? Vad anser ni om deras tidning? Skriv gärna några rader i forumet. Så kan jag få skratta åt de sen när deras jobb blir sågad av kräsna FB:are.
Citera
2004-12-27, 19:52
Medlem
Scrambles avatar
Med tanke på hur tidningen ser ut så är väl sidan i ungefär samma klass, den behöver ju inte vara mer än så heller.

Men själva sidan känns ju inte speciellt underground, speciellt så sabbar bakgrundsfärgen detta, känns mest som nån lokal blaska eller nåt.

Fanns en del stavfel också: "bombrecepter i nummret" osv...
Citera
2004-12-27, 19:58
Medlem
xatrixs avatar
Som vanligt:
- Frames. For the love of god, WHY?
- Ingen doctype definierad.
- Alt-attribut saknas på bilderna.

- Acrobat Reader finns inte längre. Den heter Adobe Reader.
- Centrerad text är inte att rekommendera.
Citera
2004-12-27, 21:00
Bannlyst
OK allt det där är bra. Men själva tidningen, hur var den då? Bortsett från stavfel då som ingen orkar rätta till.
Citera
2004-12-27, 21:15
Medlem
xatrixs avatar
Typografiskt faller tidningen in under kategorin: "Hallå, kom och hjälp mig". Med lite enkel mallhantering i Word går det att göra så mycket bättre och snyggare utan att för den delen innebära alltför mycket jobb.

Som jag ser det finns ingen anledning att släppa tidningen som PDF. En ren textfil är mera underground men den skulle säkert göra sig bäst som en HTML-sida - då skulle den se ut som den gör nu men i ett smidigare format.
Citera
2004-12-28, 17:55
Medlem
Milkfed 2s avatar
Ser ut som skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in