2013-10-26, 14:08
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ingredienser som är ett måste i mina tacos/tortillas är ju nummer ett, habanero, och 2 piri piri sås.
Massa köttfärs, ost gurka å lök plus nån tomatsås.
Allt ska vara så starkt som möjligt, minst en halv habanero.
Har vant mig nu så det blir inte ens starkt, 5-10 minuter efter jag käkat klart så känns de lite i munnen men sen är det borta.
Habanero, eller chili överhuvudtaget, gör så att man är mätt mycket längre också.
Är inne i en taco - period nu, varje dag senaste 3-4 dagarna, köpte 2,2 kilo köttfärs till idag så man kan köra på nån dag till.
Förresten så är jag kock.
Inte dålig fantasi, men jag älskar smaken och hettan. Ska svida i munnen annars är du en blekis.

What?? Jag betvivlar inte att du kan känna så men det är väl knappast en regel? Även jag kränger mycket chili men har inte alls känt någon förlängd mättnadskänsla..
EDIT: Eller är det JAG som är ute och cyklar nu? :-)
Citera
2013-10-27, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
What?? Jag betvivlar inte att du kan känna så men det är väl knappast en regel? Även jag kränger mycket chili men har inte alls känt någon förlängd mättnadskänsla..
EDIT: Eller är det JAG som är ute och cyklar nu? :-)
Jupp det är "bevisat"
Har läst mycket om detta, under tiden jag utbildade mig bland annat. .
Men chili är bra för väldigt mycket.
Även när man vill gå ner i vikt, men där spelar allting annat en mycket större roll.
Jag märker av det med mättnaden iaf, har aldrig tänkt på det innan jag fick höra det, men jag äter ju i princip habanero varje dag nuförtiden. Men jag tycker mig kunna hålla mig längre mellan måltiderna nu
Är heller inte lika hungrig som tidigare, men då äter jag cirka en habanero om dagen. Minst.
Äter också en del andra sorter som jag odlar.
Här kan du läsa lite iaf:
http://www.sund.nu/docs/printArtikel...78&tem=0&und=0
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-10-27 kl. 08:34.
Citera
2015-02-02, 10:28
Medlem
AquaRegias avatar
Jämfört med vad många vanligtvis äter så är tacos riktigt bra mat, så många skulle förmodligen må bättre utav att äta tacos oftare. Sen att det är gott också gör ju inte saken sämre.
Citera
2015-02-07, 15:35
Medlem
Tänkte bumpa min egen tråd såhär i melodifestivaltider.
Hur många av er slipar kniven inför grönsakshackandet ikväll?

Guacamoletråden från -06 såg jag hade vaknat iaf...

Här hemma har jag lyckats övertala kidsen till tapasbuffé, så värst svårövertalade var dom inte, mer förundrade; "skall man inte ha tacos på mello"?... Som om jag föreslagit julskinka på midsommar eller nåt...
Citera
2015-02-07, 18:50
Medlem
Bertil85s avatar
Det skall vara Tacogratäng; Tacos; Nachos; Tortillas; Enchiladas och mer...
Citera
2015-02-08, 22:49
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Jag gör sällan tacos själv numera. Åt det regelbundet under min uppväxt. Inte varje vecka, men visst var det något som fanns på menyn. När jag flyttade hemifrån brukade jag göra ett slags nachogratäng som lite av "specialitet."

Att folk äter tacos typ varje fredag verkar vara något rätt nytt, i alla fall som jag upplever det. Och det behöver väl i sig knappast vara fel med regelbundet återkommande rätter på ens meny. Jag kan intyga att folk som insisterar på att torsdagar är lika med ärtsoppa och pannkakor inte är något utdött släkte...

Till melodifestivalen som jag inte tittade på i lördags blev det dock inga tacos, utan - hör och häpna - en fantastisk kulinarisk upplevelse i form av ett par gorbyspiroger.
Citera
2016-08-03, 19:54
Medlem
Calogeros avatar
Tycker personligen att fajitas är mycket godare än med köttfärs i!
Citera
2016-08-03, 20:17
Medlem
whaks avatar
Jag var mest förtjust i tacos vid mitten/slutet på 90-talet.
Nu för tiden är man "less" på det, kan äta det någon ibland bara för att.
Tacogratäng gillar jag faktiskt bättre, går att käka med kniv och gaffel.
Samt att man slipper allt förbannade pill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in