2013-10-26, 14:08
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ingredienser som r ett mste i mina tacos/tortillas r ju nummer ett, habanero, och 2 piri piri ss.
Massa kttfrs, ost gurka lk plus nn tomatss.
Allt ska vara s starkt som mjligt, minst en halv habanero.
Har vant mig nu s det blir inte ens starkt, 5-10 minuter efter jag kkat klart s knns de lite i munnen men sen r det borta.
Habanero, eller chili verhuvudtaget, gr s att man r mtt mycket lngre ocks.
r inne i en taco - period nu, varje dag senaste 3-4 dagarna, kpte 2,2 kilo kttfrs till idag s man kan kra p nn dag till.
Frresten s r jag kock.
Inte dlig fantasi, men jag lskar smaken och hettan. Ska svida i munnen annars r du en blekis.

What?? Jag betvivlar inte att du kan knna s men det r vl knappast en regel? ven jag krnger mycket chili men har inte alls knt ngon frlngd mttnadsknsla..
EDIT: Eller r det JAG som r ute och cyklar nu? :-)
Citera
2013-10-27, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
What?? Jag betvivlar inte att du kan knna s men det r vl knappast en regel? ven jag krnger mycket chili men har inte alls knt ngon frlngd mttnadsknsla..
EDIT: Eller r det JAG som r ute och cyklar nu? :-)
Jupp det r "bevisat"
Har lst mycket om detta, under tiden jag utbildade mig bland annat. .
Men chili r bra fr vldigt mycket.
ven nr man vill g ner i vikt, men dr spelar allting annat en mycket strre roll.
Jag mrker av det med mttnaden iaf, har aldrig tnkt p det innan jag fick hra det, men jag ter ju i princip habanero varje dag nufrtiden. Men jag tycker mig kunna hlla mig lngre mellan mltiderna nu
r heller inte lika hungrig som tidigare, men d ter jag cirka en habanero om dagen. Minst.
ter ocks en del andra sorter som jag odlar.
Hr kan du lsa lite iaf:
http://www.sund.nu/docs/printArtikel...78&tem=0&und=0
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-10-27 kl. 08:34.
Citera
2015-02-02, 10:28
Medlem
AquaRegias avatar
Jmfrt med vad mnga vanligtvis ter s r tacos riktigt bra mat, s mnga skulle frmodligen m bttre utav att ta tacos oftare. Sen att det r gott ocks gr ju inte saken smre.
Citera
2015-02-07, 15:35
Medlem
Tnkte bumpa min egen trd shr i melodifestivaltider.
Hur mnga av er slipar kniven infr grnsakshackandet ikvll?

Guacamoletrden frn -06 sg jag hade vaknat iaf...

Hr hemma har jag lyckats vertala kidsen till tapasbuff, s vrst svrvertalade var dom inte, mer frundrade; "skall man inte ha tacos p mello"?... Som om jag freslagit julskinka p midsommar eller nt...
Citera
2015-02-07, 18:50
Medlem
Bertil85s avatar
Det skall vara Tacogratng; Tacos; Nachos; Tortillas; Enchiladas och mer...
Citera
2015-02-08, 22:49
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Jag gr sllan tacos sjlv numera. t det regelbundet under min uppvxt. Inte varje vecka, men visst var det ngot som fanns p menyn. Nr jag flyttade hemifrn brukade jag gra ett slags nachogratng som lite av "specialitet."

Att folk ter tacos typ varje fredag verkar vara ngot rtt nytt, i alla fall som jag upplever det. Och det behver vl i sig knappast vara fel med regelbundet terkommande rtter p ens meny. Jag kan intyga att folk som insisterar p att torsdagar r lika med rtsoppa och pannkakor inte r ngot utdtt slkte...

Till melodifestivalen som jag inte tittade p i lrdags blev det dock inga tacos, utan - hr och hpna - en fantastisk kulinarisk upplevelse i form av ett par gorbyspiroger.
Citera
2016-08-03, 19:54
Medlem
Calogeros avatar
Tycker personligen att fajitas r mycket godare n med kttfrs i!
Citera
2016-08-03, 20:17
Medlem
whaks avatar
Jag var mest frtjust i tacos vid mitten/slutet p 90-talet.
Nu fr tiden r man "less" p det, kan ta det ngon ibland bara fr att.
Tacogratng gillar jag faktiskt bttre, gr att kka med kniv och gaffel.
Samt att man slipper allt frbannade pill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in