2015-09-04, 14:51
Medlem
Fried81s avatar
Som Thiesen antyder var han medlem i demogruppen Keso. Jag träffade honom på demopartyn under 90-talet. Trevlig kille! Har ganska många minnen av honom. Vill minnas att han bl a sålde vuxenunderhållning på Cd-rom och sökte efter personer som ville sprida den numer klassiska CP-listan. Jag kan minnas fel angående porren. Sömnlösheten under dessa partyn gjorde mig rätt snurrig..
Citera
2015-09-27, 10:55
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Det skall finnas en serie om Rosa Mannen i Simon Gärdenfors senaste seriealbum "Hobby". Har tyvärr inte hunnit läsa den.
Troligtvis är det serien som publicerades i Super PLAY och Galago runt 2006 eller så. Jag har en scan av den om du vill ha.
Citera
2015-09-28, 00:01
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koddmongot
Troligtvis är det serien som publicerades i Super PLAY och Galago runt 2006 eller så. Jag har en scan av den om du vill ha.
Är ägare till boken redan, men tack för omtanken!
Citera
2015-09-28, 00:03
Medlem
TheJackets avatar
En festivalpoppare som klädde sig i rosa förr. Rippade mycket svensk musik från ztv. Det är några av dom du sett
Citera
2016-11-28, 13:05
Medlem
Trollhättan levde han i under sina "glansdagar". Tror han brukade hänga på "Pianobaren" en del. Kanske inte helt lätt sticka ut på det sättet i en sådan stad som Trollhättan iaf var. Har inget ont att säga om killen.
Citera
2016-12-01, 20:17
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2016-12-02, 18:10
Medlem
cupinistyrets avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6332259

Han samlar in datorer nuförtiden.
Citera
2018-05-23, 18:55
Medlem
r_o_ns avatar
Dags för ett nytt inlägg. Grattis Daniel!!!!

"Det är Trollhättans stads nationaldagskommitté som beslutat att priset Årets brobyggare 2018 ska tilldelas Daniel Johansson."

aka "Rosa mannen".

http://www.ttela.se/nyheter/trollh%C...gare-1.6162065
Citera
2020-04-16, 19:34
Medlem
zugs avatar
Vet att jag gräver djupt nu men stötte på denna tråden när jag sökte på Thiesen.

Vad många inte verkar veta är att Rosa Mannen var förr även känd som DJ Cat. Upphovsmannen till CP-Listan som spreds runt i textform på skolor på det glada 90-talet.

Träffade honom personligen på Compusphere '96 och det är en trevlig prick!

CP Listan
Senast redigerad av zug 2020-04-16 kl. 19:36.
Citera
2020-04-19, 14:57
Medlem
Teleslingas avatar
Tyvärr tycker jag han satsar på kvantitet före kvalitet många gånger. Det är mycket snuttifierad skit som läggs upp, varvat med en del guldkorn. Hur kan man sitta på så mycket VHS-skit förresten? Han måste ju bandat konstant under decennier...
Citera
2020-09-18, 09:53
Medlem
BarryHeros avatar
Tack, Rosa Mannen, för att du lade upp The Simpsons dubbat till svenska på TV3 från 1993. Det har jag velat se i ett decennium!

Länken: https://www.bitchute.com/video/f1qMM...i92Jm8YPOy80pY
Citera
2020-09-18, 10:43
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Tyvärr tycker jag han satsar på kvantitet före kvalitet många gånger. Det är mycket snuttifierad skit som läggs upp, varvat med en del guldkorn. Hur kan man sitta på så mycket VHS-skit förresten? Han måste ju bandat konstant under decennier...
Det är ju inte han personligen som har bandat allting. Misstänker att han köpt in drivor med begagnade VHS-kassetter där han kommit åt samt att han fått mycket skänkt till sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in