Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-06, 11:45
  #13
Medlem
Sommar1193s avatar
Var nära på att bli misshandlad och rånad av ett pack med somalier. Tur som fan att jag satt på cykel och hade kassen fylld med Julmustflaskor, i nödsituation så tager man vad man haver!
2011-11-06, 11:59
  #14
Medlem
johaneses avatar
Varför är Somalier de mest hatade folkslag i Sverige?

Det finns en rad anledningar till att somalier inte gillas i Europa, faktiskt inte i Kanada heller, trots skönskriven uppdiktad statistikhistoria försökt göra folkgruppen mer populär. Jag har till och med en manlig somalisk bekant som vill leva som en svensk och därav blivit bannlyst av sin släkt och till och från utsatt för hot och våld av den somaliska diasporan i Sverige.

Några anledningar

1) Somalier är generellt sett mycket obildade och har enorma läs- och skrivsvårigheter och alltså också svårt att ens uttrycka sig på sitt eget modersmål. För en person som inte kan uttrycka sig ens för sin egen hjärna så är våldstilltag aldrig långt borta. Om bildningsbristerna beror på svält, avsaknad av skola eller genetiskt arv är öppet för diskussion.

2) Somalier lever helst endast med somalier, och håller hårt på sin islamska kultur. Svenskar tycker förstås inte om att se kvinnor täckta som spöken med fem - åtta ungar i släptåg, och vars flerbarnstillägg betalas av skattebetalarna. En till anledning i anledningen, somaliska kvinnor arbetar som regel inte. Helt i linje med islams synsätt.

3) Somalier har en förutom islamsk också yttermera snedvriden syn på sexualitet, äktenskap och relationer i jämförelse med till exempel svenskar. Detta ser och hör vi varje dag i stadsbilden.

4) Somalier (somaliska män) är klanfolk, att göra något individualistiskt eller för Sverige gott ligger inte alls i deras intresse eller uppdrag. Den egna klanen växer av att man skaffar många barn, som sen någon av de kvinnor man befruktar tar hand om.

5) Somaliska barn, som snart är på kommande, tydligen tidigare lämnade åt sitt öde i svält, krig och elände av sina somaliska föräldrar, växer upp i ett klantänk, där frånvarande fadersroller styrs upp av äldre manliga släktingar som lär upp en att klanen är det enda. Svenska samhället är en kassako.

Fråga, hur går det för en ung somalisk tjej som skulle avsäga sig medeltidstron och till exempel bli tillsamman med en svensk kille och flytta ihop med honom, säg i STHLM. Vad tror ni?
__________________
Senast redigerad av johanese 2011-11-06 kl. 12:06.
2011-11-06, 12:08
  #15
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Finns väl på print att dessa djur har bland världens lägsta IQ i snitt,folk som aldrig sett en livs levande negerflock och studerat deras djurbeteende brukar oftast vara negerkramare och vi som sett skiten med egna ögon vet att det är inget man vill pissa på om de så brann.

Bodde själv 4 månader (uppsägningstid) i ett negertätt område,och att lära dessa flockdjur en uns av vett,hyfs,svenska,ordning & reda är som att lära en knubbsäl kvantfysik.

Svar på eran fråga är, ja jag hatar negroider o kamerknullare
2011-11-06, 12:21
  #16
Medlem
nattbushcitys avatar
Ni har naturligtvis helt fel i ert tänkande. Somalier är precis lika - om inte mer - benägna att arbeta och göra rätt för sig i samhället än vi svenskar. Jag är djupt tacksam över att våra somaliska medmänniskor vill göra oss den äran att flytta hit till vårt blygsamma land eftersom de av tacksamhet tänker se till att vi alla har en pension att leva av den dagen vi blir pensionärer. För det har Maud sagt om våra kära entreprenörer och nybyggare.
2011-11-06, 13:14
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pir4te
Mmm, Somalier är planetens avskum. Vildbestar från fjärran land som bör hållas kedjade i såväl hand som fotled med en mycket grov kätting.

Jag har haft med en hel del somalier att göra....och de har varit väldigt trevliga faktiskt....men.....nu var jag förstås trevliga mot dom INNAN..... (om det nu har något med saken att göra - behandlar man folk som skit så är risken att man får skit tillbaks!!!!)
2011-11-06, 13:21
  #18
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag har haft med en hel del somalier att göra....och de har varit väldigt trevliga faktiskt....men.....nu var jag förstås trevliga mot dom INNAN..... (om det nu har något med saken att göra - behandlar man folk som skit så är risken att man får skit tillbaks!!!!)
Jag har iofs bott granne med somalier och behandlade dom vettigt. Jag fick skit tillbaka både bildligt och bokstavligt. Dom snodde grejor för mig och sket ner den gemensamma toaletten från golv till tak. Dom försökte även släpa med sig min dåvarande flickvän på en "drink" men varken hon eller jag var speciellt intresserade av deras umgänge då.
Så ja, jag har behandlat sådana hyggligt och fått skit tillbaka, numera negligerar jag dom och skulle inte ens pissa på dom om dom självantände.
2011-11-06, 13:39
  #19
Medlem
glocc44s avatar
Det fanns en stor tråd som sammanfogade allt det här. Jag tycker det är tråkigt att just somalier utmärker sig på ett så annorlunda sätt, då jag faktiskt känner en eller två somalier som är väldigt trevliga människor.

1) Mycket statistisk tyder på att somalier är väldigt kaotiska och har mycket dåliga egenskaper. Till exempel var 80% av somalierna i Sverige arbetslösa under 2005-2006. Inblandade i mycket våldsbrott och bidragsfuskande. Jag vet inte om det är så sant egentligen, i Stockholm verkar det som om somalier jobbar iaf som busschaufförer, städare osv. Att dem skulle sköta sig jobb avsevärt sämre än andra invandrare är ingenting jag tänkt på.

2) somalier ser väldigt annorlunda ut, objektivt sett kan man säga att dem är fula. Det finns en anledning till att deras grannländers befolkning är mer populär här.

3) Somalier har ett rykte i Afrika som påminner om ryktet zigenare har i Européer. Alltså hatar andra afrikaner också somalier. Dem är inte populära bland afroamerikanerna heller. Sen vet jag inte om somalier verkligen kan räknas till ''riktiga negrer'' om mina kära vänstervänner ursäktar mitt uttryck, då somalier skiljer sig avsevärt på precis alla plan.

4) Somalier är muslimer, djupt troende muslimer, problem med att prata svenska, generellt sett fler än fyra barn, många är analfabeter, dem luktar väldigt annorlunda och listan bara fortsätter. Dem har dessutom stora problem med andra invandrargrupper. Detta gör somalier till nästintill omöjliga att integrera i svenska samhället. Hur ska man lösa problemet? Det är något jag frågar mig själv ibland. Jag skulle gärna vilja se somalier som en tillgång och att vi verkligen hjälper dem och ger dem en chans till ett nytt liv, som många somalier verkar strunta helt i. Det verkar som om det är desto färre somalier som gör det. för att hindra somalisk invandring måste läget bli någorlunda stabilt i Somalia. Men som sagt, man ska aldrig ha förutfattade meningar, det finns nog massvis av somalier som prompt söker arbete och vill se sig själva som en tillgång men som hindras av deras idiotiska landsbröder.
2011-11-06, 13:44
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Jag har iofs bott granne med somalier och behandlade dom vettigt. Jag fick skit tillbaka både bildligt och bokstavligt. Dom snodde grejor för mig och sket ner den gemensamma toaletten från golv till tak. Dom försökte även släpa med sig min dåvarande flickvän på en "drink" men varken hon eller jag var speciellt intresserade av deras umgänge då.
Så ja, jag har behandlat sådana hyggligt och fått skit tillbaka, numera negligerar jag dom och skulle inte ens pissa på dom om dom självantände.

..det låter inte som att det var JUST DOM somalierna jag hade att göra med...
2011-11-06, 13:48
  #21
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
..det låter inte som att det var JUST DOM somalierna jag hade att göra med...
Det bör du nog vara glad för. Om du har ett positivt allmän uttryck av den folkgruppen så är det upp till dig, jag baserar mina synpunkter i stor grad för vad jag råkat ut för och DET är till större delen negativt.
2011-11-06, 13:54
  #22
Medlem
Kan man se hur Somalier ser ut? Hur vet man att det är en Somalie som luktart konstigt på bussen och inte nån annan negersort, det är helt enkelt nåt ser i statistiken i efterhand?

Jag hatar inte somalier men det verkar som dom inte tillför mycket alls, och hur mycket skillnad kan det vara på dom och Etiopier liksom?
2011-11-06, 13:56
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Det bör du nog vara glad för. Om du har ett positivt allmän uttryck av den folkgruppen så är det upp till dig, jag baserar mina synpunkter i stor grad för vad jag råkat ut för och DET är till större delen negativt.
Jag förstår dig. Det finns vissa personer som inte har hamnat i vissa situationer där Somalier leker tuffa och idioter. De där personer har inget emot dem och det är därför de kan inte ens säga nåt om deras negativitet
2011-11-06, 14:00
  #24
Avstängd
yverts avatar
och varför pratar dom så förbannat högt i mobiltelefon när dom åker buss.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback