Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-11-07, 13:22
  #25
Medlem
Då ringde man barnmorskan i morse och förklara läget, hon sa till mig att ett plus är ett plus och att det kan inte bli plus om man inte producerar hcg i kroppen så på torsdag ska man på inskrivning hos barnmorskan. Så det är bara att bygga ut huset och göra ett barnrov till.
Citera
2011-11-07, 18:21
  #26
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesssan87
Så här ligger det till, jag garn p-stav i armen som jämt har gått ut för min historia med och få barn är inte så rolig. Jag en son på 8år med en dödlig hudsjukdom (Eb) han tappar huden vid beröring och får även blåsor och sår invärtes han är bandagerad från topp till halsen då hans sår blir så allvarliga att det ser ut som brännskador på kroppen. Det är stor chans att nästa barn kan få det. Och jag hade tänkt att byta ut min p-stav nu. Och jag har haft en oregelbunden menstruation och trodde inte att jag var med barn. Men eftersom jag mår sjukt illa och det spänner i nedre delen av magen och öm i brösten så gjorde jag ett gravv test och det visa positivt men senare under dagen var negativt. Så jag vet inte om vilket test jag ska lita på.

Då jag måste ha reda på om jag är gravid i ett tidigt skede för och göra ett fostervattensprov som kan visa om detta barn också har denna hudsjukdom.

Ja det var den korta historien om allt.


Är det Herlitzvarianten av Epidermolysis Bullosa din son har? Barn med den varianten lever väl sällan så länge som 8 år, vad jag har förstått? Jag menar verkligen inte att jag tror att du ljuger, jag undrar bara om det är den "farligaste" varianten han har. Fast det är klart, även de "mildare" varianterna är ju plågsamma och jobbiga nog.

Hur som helst är det fruktansvärt för honom och för er att behöva gå igenom det, jag beklagar verkligen...

Det verkar onekligen som att du faktiskt är gravid, och har varit det en tid, så du måste ju så snart som möjligt kolla upp om lilla bebben i magen också har Eb. Om inte annat så för att vara "förberedd" (hur man nu blir det) på ett barn till med den hemska sjukdomen...

Du kanske måste fråga dig själv om du verkligen orkar med ett barn till med Eb. Jag antar att man inte kan se vilken variant av Eb barnet har, om det har det?

Jag önskar dig all lycka till.

PS! Jag antar att du redan "hittat" till denna sida, kanske är du till och med medlem i ebföreningen, men jag länkar i alla fall till den. Jag har ingen personlig erfarenhet av eb men har upplevt att patienter och/eller föräldrar till patienter med diverse former av eb tycker denna förening är bra.

http://www.ebforeningen.se/
Citera
2011-11-07, 20:50
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Är det Herlitzvarianten av Epidermolysis Bullosa din son har? Barn med den varianten lever väl sällan så länge som 8 år, vad jag har förstått? Jag menar verkligen inte att jag tror att du ljuger, jag undrar bara om det är den "farligaste" varianten han har. Fast det är klart, även de "mildare" varianterna är ju plågsamma och jobbiga nog.

Hur som helst är det fruktansvärt för honom och för er att behöva gå igenom det, jag beklagar verkligen...

Det verkar onekligen som att du faktiskt är gravid, och har varit det en tid, så du måste ju så snart som möjligt kolla upp om lilla bebben i magen också har Eb. Om inte annat så för att vara "förberedd" (hur man nu blir det) på ett barn till med den hemska sjukdomen...

Du kanske måste fråga dig själv om du verkligen orkar med ett barn till med Eb. Jag antar att man inte kan se vilken variant av Eb barnet har, om det har det?

Jag önskar dig all lycka till.

PS! Jag antar att du redan "hittat" till denna sida, kanske är du till och med medlem i ebföreningen, men jag länkar i alla fall till den. Jag har ingen personlig erfarenhet av eb men har upplevt att patienter och/eller föräldrar till patienter med diverse former av eb tycker denna förening är bra.

http://www.ebforeningen.se/


Ja det är Eb min son har, och min son har. Klart jag ska kolla upp om barnet har det också som jag skrev ska jag till barnmorskan på torsdag, skulle aldrig utsätta ett barn till för Eb.
Citera
2011-11-07, 21:03
  #28
Medlem
Dystrofisk ska det stå också
Citera
2011-11-08, 00:05
  #29
Medlem
Att du fick negativt på det andra testet kan bero på att du drack en massa kaffe innan. Kaffe är vätskedrivande och urinen blir mer utspädd, därmed späs även hormonerna i urinen ut och koncentrationen kan ha blivit för låg för att testet skulle reagera. Det är därför man rekommenderas att testa med morgonurin, den är mest koncentrerad.

Hoppas detta barn klarat sig undan sjukdomen, lycka till!
Citera
2011-11-10, 10:19
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Att du fick negativt på det andra testet kan bero på att du drack en massa kaffe innan. Kaffe är vätskedrivande och urinen blir mer utspädd, därmed späs även hormonerna i urinen ut och koncentrationen kan ha blivit för låg för att testet skulle reagera. Det är därför man rekommenderas att testa med morgonurin, den är mest koncentrerad.

Hoppas detta barn klarat sig undan sjukdomen, lycka till!



Hej! Tack för sitt svar. Och det hoppas vi med
Citera
2011-11-11, 20:10
  #31
Medlem
Dina symtom låter liknande som jag hade när jag var gravid...

lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback