Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nej, jag resonerar verkligen inte utifrån ”experter” (det är ju därför vissa är så upprörda på mig i tråden). Däremot är jag ganska säker på att du sväljer medias eviga klickbete om ”klimatkris” med hull och hår.
Nejdå! Jag har dragit den slutsatsen helt på egen hand.
Jag är konspirationsteoretiker och mycket kritisk till allt som skrivs i media 😁 experter ger jag inte mycket för och något corona-vaxx blev det icke för min familj.
Men menar du - på fullaste allvar - att du inte har någon känsla för om klimatet börjar nå olidliga nivåer och om folk kommer börja fly eller inte?
Jag menar. Om inte media hade funnits, hur tror du att du hade resonerat då..? Eller är du så påverkad av media att du har svårt att dra egna slutsatser?
Jag tycker den här diskussionen är mycket intressant! Den speglar verkligen hur svårt det blir att tänka själv i en värld som präglas av propaganda; och hur svårt man har att föreställa sig att andra människor kan tänka själva och dra korrekta slutsatser.
Det är lite oroväckande.!!! Vi kommer få ett mycket polariserat samhälle om ALLA - t om de mest kritiska människorna, som du - tolkar allt som sägs mot en fond av medias och "experters" uttalanden.
Det blir ju väldigt lätt för staten att sätta griller i huvudet på folk när vi bara antar att ingen klarar av att tänka själv längre...... då spelar vi dem rakt i händerna.