Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Dels går Loebs uttalande inte ihop med din idé, ni tror fundamentalt olika saker, och dels saknas det någon som helst nämnande eller diskussion om det du påstår att datan så tydligt visar. Om den nu gjorde det, varför pratar ingen om det? Är allting en stor konspiration?
Du säger att datan visar att koldioxiden är överflödig för att förklara uppvärmningen, och det är verkligen inte vad Loeb (eller annan seriös klimatforskare) säger.
Du visar åter att du inte har en aning om fysiken och inte förstår vad jag skriver trots att jag svarar och förklarar gång på gång. Nu har du bokstavligen åter tjafsat sönder tråden på de senaste 40 sidorna. Det är fullständigt oacceptabelt att du håller på såhär.
Mina två senaste inlägg, precis ovanför ditt, besvarar
ÅTER det du tar upp nu. Det går inte att ha det såhär i en tråd som ska handla om vetenskap.
När Loeb säger att det som mätts under 2000-talet är ”utan motstycke” så betyder det att IPCC:s förklaringsmodell är fel. Om förklaringsmodellen hade fungerat hade verkligheten varit ”enligt plan”.
CERES-data visar svart på vitt att IPCC:s förklaringsmodell inte stämmer eftersom ASR ökar så enormt kraftigt. Verkligheten är ”utan motstycke” i modellen.
Tydligare än såhär går det knappast att vara.
Om du fortsätter att tjafsa på samma sätt så kan det bara betraktas som fortsatt sabotage av en tråd som ska handla om vetenskap. Du spammar sönder tråden med meta, nonsens och påhopp.