Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Rimligaste utifrån social acceptans, eller rimligaste utifrån sanningen?
Allt annat lika, förmodligen både och. Det som förnekare ofta verkar försöka implicera är dock att biten om det mest socialt accepterade har något att göra med det epistemiska underlaget eller rent av utesluter det du här kallar för sanningen. Att sanningen behöver uteslutas för att den även är socialt accepterad. Detta har säkerligen med konspirationsteoretikers strävan mot att få bekräftelse på att de är unika.
Citat:
Du fortsätter att använda invektiv och att polarisera i tråden ser jag. Klara du inte av att finna mer intressanta anfallsvinklar?
Vilket invektiv syftar du på?
Citat:
Om du menar att JAG, som ENSAM INDIVID, är en FLOCK, då kan jag STOLT berätta att min FLOCK har ALDRIG engagerat sig politiskt, nej inte alls. Det saknas en drivkraft. Detta då min flock är BEGÅVAD med intresse och fallenhet för MATEMATIK och FYSIK. Detta har omgivit vår värld, och lett till en givande karriär. Min FLOCK har ALLTID haft HÖGSTA BETYG i VARJE kurs i MATEMATIK som betygsatts enligt en skala. Detsamma gäller FYSIK.
I så fall är vi nog en del av samma flock. Så uppenbarligen måste andra kriterier för flocktillhörighet gälla här?