Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Argumentet är givetvis tillgänglig data samt att dina inlägg i frågan är helt irrelevanta. Välj själv antalet månader för medelvärdesbildningen som du vill. Det ändrar inte det faktum att trenden är negativ. Varför tjafsar du såhär hela tiden?
Trenden är ju inte negativ. Läser du inte vad jag skriver? Om det är svårt att förstå något, fråga så har du möjlighet att lära dig något nytt. Win.
Din tolkning av data är lika fel som alarmisterna som många förnekare ojar sig över när enstaka väderhändelser lyfts fram. Då brukar det påpekas att väder inte är klimat
Du gör precis samma misstag.
Data tolkar inte sig själv. Du tolkar data felaktigt eftersom du drar felaktiga slutsatser ifrån det. Som jag har förklarat för dig om du läser
Citat:
Tråden handlar om ”global uppvärmning/växthuseffekten” i forumet för vetenskap. Då är givetvis data som gäller den globala uppvärmningen av intresse för alla som har ett vetenskapligt synsätt. Din fråga är mycket märklig.
Ja, den handlar om klimatförändring som den globala uppvärmningen brukar syfta på.
Varför ville du inte svara på mina frågor?
Vill du prova igen? Utan personangrepp och andra irrelevanser?