Citat:
Appropå uppvärmningen, vad är det som fel med den? Förändring är naturligt för universum, inget står stilla. Sen vad den beror på...de knappt mätbara koldioxidpartiklarna i atmosfären? 4 st/10000 st. Skulle denna mängd vara tillräcklig alltså för att hålla kvar värmen?
Alla som vill ha kallare vintrar kan ju räcka upp en hand...annars är det så att ju varmare Sverige blir desto mindre kommer vi att flyga söderut, är inte det precis vad miljömaffian vill?
Landhöjning p.g.a. smältning av isar? Alla kan väl flytta som behöver det? Hört talas om migration? Jag vet många som flyttat p.g.a. jobb också. Vad är problemet?
Odlingsbar mark försvinner ej, den bara ersätts med nya områden som blir gröna.
Alla som vill ha kallare vintrar kan ju räcka upp en hand...annars är det så att ju varmare Sverige blir desto mindre kommer vi att flyga söderut, är inte det precis vad miljömaffian vill?
Landhöjning p.g.a. smältning av isar? Alla kan väl flytta som behöver det? Hört talas om migration? Jag vet många som flyttat p.g.a. jobb också. Vad är problemet?
Odlingsbar mark försvinner ej, den bara ersätts med nya områden som blir gröna.
Enligt forskare kan vi gå mot en istid mycket snabbare om uppvärmningen fortsätter: https://live.aftonbladet.se/klimat/news/forskare-varnar-golfstroemmen-kan-stanna.gGfm0On-x
Om golfströmmen ändrar riktning på grund av smältande isar är Sverige fucked, då får vi samma klimat som Grönland, kanske till och med kallare om golfströmmen inte orkar upp till Sverige och norden, då blir det en domino effekt. Golfströmmen har tydligen aldrig varit så här svag, inte på 1600 år, hur man nu kan veta det iofs.
Ibland undrar jag om inte hela den här skiten med Corona och klimatet hör ihop alltså att man skapade viruset för att kunna stänga ner hela samhällen och rädda det som räddas kan.
I en ny istid skulle dom svaga dö ganska snabbt och dom svagaste dör av viruset först. Snö i både Aten, Madrid och Texas kanske är ett tecken på att klimatet är på väg att förändras snabbt.
Forskarna kanske fortfarande väntar ut resultat på data, man har ju redan sett förändringar av PV virveln.
Tänk om alla världens ledare har fått information som ännu inte nått allmänheten om att det är en ny istid på gång. Man skulle nog tiga om detta så långt det bara går, sedan är det typ alla man måste rädda sig själva när istiden börjar.