Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Det handlar förmodligen inte främst om hur klimatet har påverkats av corona som sådant som en del i ett klimatarbete. Det handlar med störst sannolikhet om att försöka identifiera och extrahera signaler och öka kunskapen. Tänk i termer av att ett flertal faktorer påverkar klimatet. Genom att variera några eller ett par av dessa kan vi få ökad kunskap om hur dessa påverkar och även indirekt få en ökad förståelse för hur de faktorer som förblivit mer oförändrade påverkar klimatet.
Det är nog framförallt ett unikt tillfälle att studera individuella faktorer snarare än att titta på hur produkten påverkats och påverkas.
Du konstruerar ett argumentationsfel. Även om coronan inte är önskvärd betyder inte det att det inte finns tillfälle att undersöka de signaler som nedstängningarna orsakat förändringar för.
Nej, jag menar att nedstängningarna som de utförs har för lite bäring på klimatanpassning av samhället.
Hur kompenserar vi nu för alla munskydd som används som annars inte används?
Förmodligen bara väldigt lite, men så här beter vi oss inte i normalfallet. jag kör och handlar åt mina föräldrar, jag vet inte om det ökar eller minskar bilkörningen.
Det är så pass mycket i konsumtionsmönster som är exceptionellt.
De får gärna analysera, men helt ärligt tror jag den praktiska nyttan är väldigt liten.