Citat:
Du kommer ju med samma saker här som jag redan svarat på. Problemets natur och vetenskapen som framför det är oberoende av lösningsförslagen. Det är klart folk blir upprörda över de s.k "förslagen". Man uppmuntrar ju för fasen till diktatur!! Ska vi bara acceptera det eller? Det är inga seriösa förslag som klimatrörelsen kommer med, alls! Nada, zipp, zero, null! Bara massa moralism, skuldbeläggande, straffskatt och hysteri. Hur skänker DET trovärdighet om jag får fråga? En rörelse som mer och mer verkar styras av hysteriska småtjejer med diagnoser. I en tid när ungdomar lever bättre än aldrig förr, och använder tekniska bekvämligheter som aldrig förr, konsumerar som aldrig förr, samtidigt som dom står och gapar om att deras föräldrar förstör planeten??! WTF?!
Nä jag är helt färdig med klimathajpen, jag är spyless!
Nä jag är helt färdig med klimathajpen, jag är spyless!
Ska vi förneka att sjukdomar kan göra oss dåliga för att någon föreslår att vi ska gasa ihjäl de sjuka? Reellt problem med lösning som bör kritiseras. Problemet existerar oavsett vad vi tycker om lösningsförslagen. Jag ser inte alls hur detta kan vara svårt att begripa. Problemet vilar på vetenskaplig grund. Och jag ser som återigen sagt, gärna att högern också adresserar problemet med förslag att lösa detta. Nu förnekas det istället, för att man ser lösningarna som vänsterorienterade. Det är antivetenskapligt och ett argumentationsfel. Detta har jag ju skrivit tidigare. Och du upprepar din upprördhet över "vänsterns förslag". Jag vet att du är upprörd, på bättre eller sämre grund. Men det är inget argument mot vetenskapen. Det är inget vetenskapligt argument mot problemet.
Det är förvånansvärt få i denna tråd som kan se den vetenskapliga skiljelinjen mellan dessa frågor (det vetenskapligt framlagda problemet och de politiska lösningarna). Du är långt ifrån ensam. Konsekvensen av detta bristande intellekt och rationalitet blir att problemet förnekas efter politisk tillhörighet, bland de som inte kan resonera ordentligt.
Så, om högern kom med förslag, tappar vänstern sitt monopol på lösningsförslag, om nu en sådan redan finns. Istället väljs att förneka problemet och högern blir istället associerade med antiintellektualism och vetenskapsfientlighet.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2019-09-21 kl. 15:55.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2019-09-21 kl. 15:55.