Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Det där är helt enkelt inte sant och om du tittar på samlade inlägg som besvarat dig, under olika nick, så hittar du ju det stödet.
Allt du har är en allmän formel för värmeöverföring med IR som lärs ut Fysik 1 på universitetet.
Övrig vetenskap väljer du att bortse från.
Lol. Då tar du och presenterar de experiment där vattenånga/koldioxid med låg temperatur har visats kunna värma upp en solid kropp med högre temperatur.
Jag har inte bortsett från någon vetenskap, jag har tittat på alla olika beskrivningar av "växthuseffekten" och vad man har använt som grund för hypotesen.
Från Tyndalls experiment, Hottels studier av koldioxidens påverkan på värmeöverföring i ugnar, studier på öppen eld och värmestrålningens karaktär i luft, Beer Lambert's lag för absorption/dämpning, energibalansen i hypotesen(som är utformad som en "allmän formel för värmeöverföring med IR som lärs ut Fysik 1"), diskuterat med allsköns klimat"forskare" från hela världen angående ovanstående m.m. etc.
Jag har grävt så jävla djupt det går i denna frågan, och det finns absolut noll vetenskapligt stöd i teori eller praktik för att "växthusgaser" kan värma upp någonting överhuvudtaget. Motsatsen dock, att växthusgaser kan kyla, det finns det brett stöd för.
Allt jag har läst som beskriver växthushypotesen står i rakt motsatsförhållande till vad beprövad och vida applicerade fysiska lagar säger om värme och gaser. Att en "allmän formel för värmeöverföring med IR som lärs ut Fysik 1" kan beskriva jordens energibalans är just en av de viktigaste poängerna. Och det visar att klimatforskning behöver ses över i grunden, för de har ju missat detta och säger istället att "jorden är för varm". "För varm" syftar just på den "allmänna formeln", problemet är att det är klimatforskarna som uppenbarligen inte vet hur den ska användas. För de är generellt urusla på fysiken som beskriver värme.