Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Fan va du är rabiat, lugna ner dig och inse att vi i norden är bäst i världen på allt vad gäller utsläpp och framförallt teknisk innovation. Och för att kunna fortsätta vara knivspets med teknologiska innovationer krävs utbildning och inte skolkande ungdom. Sluta hetsa å börja plugga, plugga som i riktiga studier och inte tendentiösa alarmrapporter på youtube. Okej att du hittat ett kall här i livet men som Greta eller radical gänget i England med hopplösa mål, plugga och uppfinn koldioxuppfångare eller nåt. Om alla börjar skolka, hur degenererat blir vårt samhälle då hastigt? Nu tänker du garanterat att det ändå inte finns nåt samhälle kvar pga klimatkrisen, men du, det finns det garanterat även om kineserna går all in på kolet (vilket dom gör iofs)
Om problemet är en löptävling där alla förlorar om alla deltagare inte åtminstone springer 100 meter på 12 sekunder så kvittar det väl för fan om vi är bäst i en grupp handikappade CP-barn som dräglar sig fram över mållinjen 1 minuter och 58 sekunder senare?
"Koldioxidfångare". Sure, jobbar faktiskt på att försöka få en metod jag kommit på uppmärksammad, och kritiserad. Något av en uppfinnare trots allt. Kom på den för något år sedan, men läget har inte börjat bli riktigt så akut förrän nu att jag ens övervägt gå den vägen. Det är (förmodligen otroligt) låg chans att den fungerar trots allt, men om den gör det....... "catching"?
Att skolk skulle leda till ett sämre samhälle när det avsätts till protester är något jag inte kan tro på idag. Du må tycka jag är rabiat som ställer frågor till idioter som vill leka med både h*ns och mitt liv som insats, men om det inte undgått dig så är jag allvarlig. Avfärda mig gärna som en klimatalarmist, men som sagt, kom inte till Flashback och klaga när problemen börjar slå till på allvar. Du har gett upp den rätten. Och vill du ha något slags samvete kvar då gör du vad du kan för att ordna dessa problem. ....Såvida du inte är självmordsbenägen då såklart.