Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Har du hört talas om klorofyllsyntesen? Annars har du lite kurvor att titta på här:
https://www.iea.org/statistics/?country=USA&year=2006&category=Key indicators&indicator=TotCO2&mode=chart&categoryBro wse=false&dataTable=INDICATORS&showDataTable=true
Försöker du slå rekord i trams?
1. "Kolets kinetik", som du skriver om är inte ett etablerat begrepp.
Jag gav dig chansen att definiera begreppet som du använder, men det kunde du uppenbarligen inte.
2. Eftersom du skrev
"För övrigt har väst och USA en nedåtgående trend när det gäller CO2." så tyckte jag att det var nödvändigt att med siffror visa att du hade fel. Har du förstått nu att ditt påstående var felaktigt?
3. "Klorofyllsyntes" är inte ett etablerat begrepp. Det är dessutom vilseledande eftersom det antyder att klorofyll syntetiseras.
Fotosyntes är ett etablerat begrepp. Om det var vad du menade?
4. Kinetik handlar om rörelse eller förändring. Om du, vilket inte på något sätt är etablerat, vill beskriva fotosyntesen som "kolets kinetik" så hoppas jag att du inser att du enbart gör ett förvirrat intryck om du inte använder vedertagna begrepp i stället. Att du dessutom inledde med att skriva om "kolets kinetik" i atmosfären ger bara ett ännu mer förvirrat intryck. I synnerhet om det var fotosyntesen du syftade på. Den sker i växter och inte i atmosfären.
Om...
Om du försökte påtala att det är irriterande att det finns olika metoder att redovisa CO2-utsläpp, så har du rätt. Det var en av de frågor som har varit uppe i Polen, men jag vet inte om det kommer att bli bättre.
PS. Du vet väl att forskare Jorden runt laddade ner officiella data från USA inför Trump's tillträde? Alla var beredda på att han skulle tvinga statsanställda forskare och vetenskapsmän att förfalska och förvanska sådana data som han inte tyckte om eller som inte passar hans agenda.
Utsläpp av CO2 kan mycket väl vara ett sådant exempel...
Ungefär som du och SD vill hindra SMHI att informerar om att klimatet förändras.
–