• 1
  • 2
2011-11-04, 13:17
Medlem
Kneegros avatar
Det är en seglivad myt(?) i vårt kompisgäng som säger att alkohol stannar i kroppen i 24 timmar, så sett att man kan ta en grogg till inom de 24 timmarna och då få tillbaka fyllan från drickan man drack flera timmar före.

Hur väl stämmer detta? Det låter osannolikt i mina öron. Om jag skulle ta två shots nu, gå hela dagen och äta normalt, och sedan dra till puben och ta två öl ikväll. Skulle det då kännas som om jag hade druckit två öl och två shots?

Eller om vi säger att jag skulle ta det klockan 5 ikväll, sen inte dricka mer förrens 8. Blir det på det sättet då?

Dela med er!
Citera
2011-11-04, 13:21
Medlem
GanjaFarfars avatar
Ren bullshit, med den logiken skulle man alltså bli fullare och fullare varje dag om man tog 1 öl till maten eftersom alkoholen aldrig skulle gå ur ifall man tog en bärs till inom 24 timmar
Dummaste jag hört..
Citera
2011-11-04, 13:26
Medlem
Kneegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Ren bullshit, med den logiken skulle man alltså bli fullare och fullare varje dag om man tog 1 öl till maten eftersom alkoholen aldrig skulle gå ur ifall man tog en bärs till inom 24 timmar
Dummaste jag hört..

Så om jag tar en öl, hur lång tid kan jag max vänta innan jag tar en till för att få effekten av två öl?
Citera
2011-11-04, 13:28
Medlem
tänker man logiskt så är det ju inte rätt någonstans. men jag tycker själv att man blir lättare full om man har druckit några timmar innan och inte känt av något då. eller tex om man har krökat dan innan och sen tar en öl precis när man vaknar så behövs det inte mkt för att bli full igen. men det kan ju bero på att man fortfarande har alkohol i kroppen dock
Citera
2011-11-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kneegro
Så om jag tar en öl, hur lång tid kan jag max vänta innan jag tar en till för att få effekten av två öl?

vet inte hur du tänker. om vi säger att en öl går ut ur blodet på 2 timmar. så vill du känna av 2 öl ska du dricka dom på direkten. väntar du 1 timme så kan man säga att du har druckit 1.5 öl
Citera
2011-11-04, 13:33
Medlem
Kneegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theddx
vet inte hur du tänker. om vi säger att en öl går ut ur blodet på 2 timmar. så vill du känna av 2 öl ska du dricka dom på direkten. väntar du 1 timme så kan man säga att du har druckit 1.5 öl
Så folk som förfestar 2-3 timmar innan de ska på den riktiga festen slösar de första ölen de dricker på förfesten?
Citera
2011-11-04, 13:37
Medlem
Citat:
Så folk som förfestar 2-3 timmar innan de ska på den riktiga festen slösar de första ölen de dricker på förfesten?

jag vet inte hur du förfestar, men häller i mig några öl och sedan direkt efter börjar dricka någon annanstans. så förstår inte riktigt hur du menar, är det en fråga om hur man ska bli full så äre ju fan bara att stoppa tratten i halsen och supa som fan.
Citera
2011-11-04, 13:52
Medlem
Kneegros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theddx
jag vet inte hur du förfestar, men häller i mig några öl och sedan direkt efter börjar dricka någon annanstans. så förstår inte riktigt hur du menar, är det en fråga om hur man ska bli full så äre ju fan bara att stoppa tratten i halsen och supa som fan.
Anledningen att jag frågar är därför att det är så inihelvetes dyrt på puben, så skulle gärna ta några shots innan vi sticker dit så att man blir full lite snabbare där. Dock kommer jag vara på ett ställe där det inte går att dricka i 2-3 timmar före, så skulle gärna ta tidigare än så.

Men det låter som att jag får punga ut idag igen helt enkelt.
Citera
2011-11-04, 13:55
Medlem
ewallgs avatar
Bara att fylla en plunta kompis
Citera
2011-11-04, 13:57
Medlem
GanjaFarfars avatar
Har man inte råd så har man inte på krogen att göra, det finns en anledning till att man super på hemmafester..
Sedan är jag inte heller riktigt med på vad du menar, vad skulle problemet vara med att bara supa dig jävligt packad innan du drar ut på krogen för att sedan kanske bara varva av med en bira väl på plats?

Citat:

Detta beror på din ämnesomsättning, hur van du är vid att dricka öl, och hur vidskeplig du är..

Vad är det egentligen du vill få ut av det hela?
Jag kan tänka mig att om du vill ha en fylla där du kan bli så "full som möjligt" under så lång tid efter du har druckit så möjligt så ska du satsa på sprit eller 7.0+ öl, eftersom alla som har druckit pilsner vet att man pissar nått så inni helvete efter ett par bärs, och piss ut = öl ut..

Så mitt generella tips får bli att du kan dricka bärs på förfesten, och säg att kanske en halvtimme innan ni ska iväg till krogen går du på groggen istället..
Senast redigerad av GanjaFarfar 2011-11-04 kl. 14:00.
Citera
2011-11-04, 14:01
Medlem
Citat:
Anledningen att jag frågar är därför att det är så inihelvetes dyrt på puben, så skulle gärna ta några shots innan vi sticker dit så att man blir full lite snabbare där. Dock kommer jag vara på ett ställe där det inte går att dricka i 2-3 timmar före, så skulle gärna ta tidigare än så.

Men det låter som att jag får punga ut idag igen helt enkelt.

gör som mig, köp en öl. sen har du 2-3 st på dig. gå in på toan sen när ölen är slut och fyll på. när du har slut på öl hämta nya och göm glaset ngnstans
Citera
2011-11-04, 14:02
Medlem
SchKutts avatar
Denna stämmer någorlunda. bara att fylla i vad du tror att du dricker så ser du hur många promille du har kvar i kroppen..

http://www.speedyshare.com/file/VyCj9/Alkotestare.xls
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in