2004-12-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Han gör det vi alla (eller många, ialllafall) innerst inne tänker att man borde göra, när vi ser invandrargängen ta över på stan och i våra skolor och förorter. När vi läser om hedersmord, gruppvåldtäkter, gängrivalitet och ökad otrygghet i samhället. När vi själva eller nån nära anhörig blivit rånad av Nysvenskar. Busliv i förorterna av invandrargrabbar i 20-årsålder med nya BMW.
Egentligen borde man...eller hur?

Nu får du fan ge dig. Jag är också jävligt kritisk till massimporten av kriminella. men därifrån till att skjuta människor på måfå (enbart för att de inte ser svenska ut) är steget inte bara långt utan idiotiskt. Dessutom som nån redan nämnt så borde John skjutit sig själv först, i egenskap av kriminell bankrånande invandrare.
Tack för ordet.
Citera
2004-12-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Göteborg är det va..? Eller kanske var förut..?

Det stämmer. De första dräggen som bildade "föreningen" hade sin bas i Bergsjön, förort till Göteborg. Men de är INTE albaner, utan araber, juggar, zigenare (finnar) + annat patrask.
Citera
2005-03-28, 09:31
Medlem
Perfekts avatar
Lasermannen närmar sig benådning

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Snart har han varit inlåst i 13 år.
Livstid är nuförtiden genomsnittligt detsamma som 17 år, vilket innebär att Ausonius skulle kunna vara en fri man om några år.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...623456,00.html

Hur realistiskt är det att han får gå fri? Kan han bli återanpassad?
Hur ställer ni er till att livstidsdömda får lufthålspermissioner?
Citera
2005-03-28, 09:51
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfekt
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...623456,00.html

Hur ställer ni er till att livstidsdömda får lufthålspermissioner?
1.jag tror att han benådas inom 3-4 år.
2.Nej jag tror inte att han kan bli återanpassad.
3.Livstid är livstid punkt slut.Det betyder att han inte ska ha några permissioner.
Citera
2005-03-28, 11:48
Medlem
Cypresss avatar
I artikeln kunde man läsa följande.

"Hur tänker du rösta i valet nästa år? Varför?
- Jag har inte bestämt mig än. De senaste två gångerna fick socialdemokraterna min röst. De har mest erfarenhet av att styra och därmed kan de bibehålla en viss stabilitet i samhället."

Han vill komma ut snabbt och röstar då på Socialdemokraterna. Socialdemokraterna som är så slappa när det gäller straffsatser etc. Detta med att socialdemokraterna har stabilitet i landet finner jag inte korrekt. Dem har ostabilitet i landet vilket gör att människor som begått brott och blivit livstidsdömda, slipper ut tidigt. Sänder inte detta ut signaler, när livstidsdöma, hård belastade brottslingar röstar på Socialdemokraterna? Speciellt när Socialdemokraterna styr landet som dem gör?

Kom bara att tänka på detta och ville skriva vad jag tyckte. Någon som har en åsikt om det?
Citera
2005-03-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
1.jag tror att han benådas inom 3-4 år.
2.Nej jag tror inte att han kan bli återanpassad.
3.Livstid är livstid punkt slut.Det betyder att han inte ska ha några permissioner.

1.Vad talar för att han skulle bli det? De som släpps efter 17-18 år är ju såna som begått ett mord plus andra brott också kanske. I lasermannens fall är det frågan om ett mord, tio mordförsök och tjugo grova rån. Det borde betyda att han kommer ut betydligt senare än genomsnittstiden.
2.Han kommer nog inte återfalla i brott med tanke på sin ålder, hormonerna börjar lägga sig efter 40 års åldern,dessutom hade han ju inte levt ett kriminellt liv innan han började med brottsligheten.
3.Det skulle knappast vara säkert att arbeta inom kriminalvården om man tog bort permissionerna för livstidsdömda.
Citera
2005-03-28, 15:06
Bannlyst
Hans fall är ju ett av dem mest ökända i Sverige ,så han lär säker ha minst några år kvar .
Han är ju över femtio och då börjar många seriemördare bli "utbrända" som nån snubbe på FBI´s beteende vetenskapliga avd påpekade i nått program,så risken är nog inte så stor att han återupptar sin verksamhet.

Däremot kan man ju undra: OM han släpps snart ,inga pengar ,inget jobb ,ingen bostad ,går till soc. i Stockholm ,får matpengar och möjligen rum på något lgh hotell ,går till Arbetsförmedlingen och anmäler sig ,söker under en längre tid 100 tals jobb ,men ingen vill anställa en f.d seriemördare.Sitter där deprimerad och uppgiven på sitt sjabbiga rum ,börja dricka sprit ......ja sen kan allt hända
Citera
2005-03-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cypress

Sänder inte detta ut signaler, när livstidsdöma, hård belastade brottslingar röstar på Socialdemokraterna? Speciellt när Socialdemokraterna styr landet som dem gör?

Kom bara att tänka på detta och ville skriva vad jag tyckte. Någon som har en åsikt om det?

Hmm...jag förstår inte riktigt vart du vill komma? Om Lasermannen skulle rösta på moderaterna så skulle detta sända en annan signal? Är din tanke att sossarna har en allt för mjuk attityd till brottslingar eftersom brottslingarna röstar på dem?
Citera
2005-03-28, 15:34
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfekt

1) Det är inte omöjligt att han kommer ut inom 7 år då han har avtjännat ett 20 årigt straff. Dock hoppas jag att han sitter livet ut eller minst 15 år fram till pensionen.

2) Enligt artikelln så har han gjort stora framsteg. Med den takten så skulle han ses som "rehabiliterad" inom 7år. Fast det är ju som offret säger i artikeln angående om lasermannen säger sig ha ångrat sina brott.

"- Nej, man kan inte tro på honom efter allt som han gjort. Han säger nog så här för att själv skaffa sig förmåner och permissioner."

Sen kan man fråga sig om han verkligen inte återfaller om det är så att det kommer motgångar i hans liv.

Citat:

I såna fall borde han ha röstat på vänstern då dessa vill avskaffa livstidsstraffet.
Citera
2005-03-28, 17:50
Medlem
kraftfoders avatar
Nåja?

Visst skall väl folk ha en chans att återanpassas till skamhället, annars vore det ju fel att kalla fenomenet "kriminalvård"?

Lögndetektorer är ju "förbjudna" i domstolar, men nog kunde dessa väl användas när det gäller att kolla om en "återanpassad" kriminell verkligen ÄR återanpassad, och inte enbart ljuger för att få komma ut?

Vill man låsa in folk och kasta bort nyckeln, skall man införa "verkliga" livstidsstraff, där de möjligen kan komma ut som nittioåriga gubbar med rollatorer.. (Antagligen harmlösa).
Citera
2005-03-28, 18:06
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cypress
I artikeln kunde man läsa följande.

"Hur tänker du rösta i valet nästa år? Varför?
- Jag har inte bestämt mig än. De senaste två gångerna fick socialdemokraterna min röst. De har mest erfarenhet av att styra och därmed kan de bibehålla en viss stabilitet i samhället."

Han vill komma ut snabbt och röstar då på Socialdemokraterna.
Socialdemokraterna som är så slappa när det gäller straffsatser etc. Detta med att socialdemokraterna har stabilitet i landet finner jag inte korrekt. Dem har ostabilitet i landet vilket gör att människor som begått brott och blivit livstidsdömda, slipper ut tidigt. Sänder inte detta ut signaler, när livstidsdöma, hård belastade brottslingar röstar på Socialdemokraterna? Speciellt när Socialdemokraterna styr landet som dem gör?

Uppenbarligen har han dessutom blivit skvatt galen. Rösta på (s)?

Om han benådas måste han överlämnas till sluten psykiatrisk vård,
med särskild utskrivningsprövning
Citera
2005-03-28, 18:10
Medlem
Det var ju extra lustigt att läsa att han röstar på sossarna när man håller i åtanke att just hans extrema hat mot socialdemokratin och dess representanter var en av hans främsta drivkrafter under en längre tid. Det brinnande hatet mot Palme etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in