2004-12-26, 21:07
Awaiting Email Confirmation
Han har mycket svårt att inte hamna i bråk på kåken. han är ju enormt grandios och det gör at han helatiden hamnar i trubbel. bla med jardeberg som någon sa innan och den inte helt okännde dano akar. Ledare för OG
Citera
2004-12-26, 21:23
Medlem
jaha jovissts avatar
Hoppas han skriver en bok, det skulle vara intressant att höra hans egna förklaring till dåden och hans sinnesstämning då de begicks. Märkligt att han inte dömdes till vård, en helt klart sinnessjuk individ, skulle inte förvåna mig om han (i hemlighet) är diagnosticerad med och behandlad för, schizofreni. OG är ett pack som skulle utrotas fortare än kvickt, har personlig erfarenhet av avskummet och skulle mer än gärna hålla i yxan om deras huvuden skulle rulla.
Citera
2004-12-26, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Märkligt att vår nationalhjälte tillåts försvinna i glömskan på detta vis.

Nationalhjälte? En invandrare som inte fungerar i samhället, som skjuter invandrare som gör det? Jahadu.
Citera
2004-12-26, 21:51
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Nationalhjälte? En invandrare som inte fungerar i samhället, som skjuter invandrare som gör det? Jahadu.
Han gör det vi alla (eller många, ialllafall) innerst inne tänker att man borde göra, när vi ser invandrargängen ta över på stan och i våra skolor och förorter. När vi läser om hedersmord, gruppvåldtäkter, gängrivalitet och ökad otrygghet i samhället. När vi själva eller nån nära anhörig blivit rånad av Nysvenskar. Busliv i förorterna av invandrargrabbar i 20-årsålder med nya BMW.
Egentligen borde man...eller hur?
Citera
2004-12-26, 22:02
Bannlyst
Jag vet inte om jag blir så mycket lugnare av att nån springer runt med pistol och tänker skjuta folk på lösa grunder.

Kanske borde man skjuta människor på andra grunder, låg iq kanske?
Citera
2004-12-26, 22:06
Medlem
snow_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Jag vet inte om jag blir så mycket lugnare av att nån springer runt med pistol och tänker skjuta folk på lösa grunder.

Kanske borde man skjuta människor på andra grunder, låg iq kanske?

Tja varför inte av båda skälen,ofta sammanfaller de ju dessutom
Citera
2004-12-26, 23:35
Medlem
UrbanKids avatar
Vad är "OG"?
Citera
2004-12-27, 00:28
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanKid
Vad är "OG"?

Orginala Gansters som är ett kriminiellt nätverk bestående av albaner som har malmö som sin bas.

EDIT: Ok, jag skrev lite fel. (se lassemanens inlägg nedan).
Citera
2004-12-27, 00:58
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Orginala Gansters som är ett kriminiellt nätverk bestående av albaner som har malmö som sin bas.
Göteborg är det va..? Eller kanske var förut..?
Citera
2004-12-27, 01:04
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach

Fel och fel. Läs på och gör om.
Citera
2004-12-27, 01:15
Medlem
Lassemans avatar
OG – Original gangsters
Förortskriminella som organiserat sig. Bildades ursprungligen som ett fängelsegäng, finns i dag både på och utanför anstalterna. De flesta är andra generationens invandrare, födda i slutet av 1970-talet eller början av 1980-talet, från de södra förorterna i Stockholm, förorterna i Göteborg, Västerås och olika delar i Sörmland. Många känner varandra sedan skolåldern.
Såna brott begår de: All typ av kriminalitet, framför allt vålds- och narkotikabrott.
Här finns de i landet: Stockholm, Göteborg och Mellansverige.
Så länge har de varit här: På nationell nivå har det talats om dem i 2–3 år, men bildades i Göteborgsområdet 1995.
Kända brott: Låg i öppen konflikt med en gruppering av albaner i Göteborg sommaren 2001 med flera beskjutningar. Misstänks ligga bakom dödsskjutningen av en 19-åring i en skogsbacke i Bergsjön och skottlossningen vid badplatsen Näset i Göteborg.
Kända ledare: Ledare Denho ”Dano” Acar, 28, som avtjänar fängelsestraff för grovt rån.
Citera
2004-12-27, 21:25
Medlem
Worships avatar
Tydligen ska boken om lasermannen bli en serie som ska visas nästa höst. Första man ser på TV om den mannen på länge. Håller med de som sagt att det är konstigt att man inte hört mer om Lasermannen efter att han fick sitt straff. Var ju trots allt ett jäkla liv i media när han var i farten!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in