2011-11-04, 10:26
Medlem
Kan man tvinga ett program att alltid vara minimerat i windows?

I mitt fall så har jag ett program som skiver ut en massa ritningar i AutoCad. Den öppnar en ritning, skriver ut den, stänger och öppnar en ny osv. Även fast jag högerklickar och väljer "Minimize" så maximeras fönstret och lägger sig övers av alla fönster jag har öppna i Windows varje gång den öppnar en ny ritning.

Jag vill tex surfa eller göra något annat under tiden, men AutoCad maximeras överst av alla fönster hela tiden så det går inte! Går det att göra att ett annat program/fönster alltid är överst?
Citera
2011-11-04, 11:02
Medlem
Finns väl en funktion där man högerklickar på programmet (i tex Utforskaren) och sedan väljer "Kör i minimerat läge"... har du testat detta?
Citera
2011-11-04, 13:36
Medlem
Okej, det känner jag inte till. Om jag högerklickar (på vilken fil som helst i Windows) så ser jag inget sånt alternativ. Eller har jag missuppfattat vad du menar?
Citera
2011-11-04, 17:58
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisses
Okej, det känner jag inte till. Om jag högerklickar (på vilken fil som helst i Windows) så ser jag inget sånt alternativ. Eller har jag missuppfattat vad du menar?
Du kan inte hårdstyra en program/exe-fil så, gör så här:
  • Gör en ny genväg till programmet (Ctrl+Shift+Dra&släpp).
  • Högerklicka och välj "Kör i": Minimerat (fönster), i fliken "Genväg".
Detta borde fungera, såvida det inte är hårdkodat i det specifika programmet att det ska öppnas på annat vis.
Citera
2011-11-07, 08:57
Medlem
Tack så mycket för hjälpen. Eftersom jag har ett program som öppnar ett annat program blir det lite krångligare för mig. Men öppnar jag AutoCad i förväg (i minimerat läge) så slutar den poppa upp överst på skärmen hela tiden. Jag tappar dock kontakten med webbläsaren varje gång en ritning skrivs ut, men klickar jag nånstans på fönstret så blir den aktiverad igen. Lite svårt att förklara, men jag tror det får duga som lösning för mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in