2011-11-03, 23:47
Medlem
Har letat som en galning om det här med vad som händer om man skulle bli tagen av AAS men inte hittat så mkt angående min fråga jag har, så hoppas några av er kan hjälpa mig å få svar på dem.

1. om jag tränar på mitt gym och blir testad, får pissa, vad kommer hända om de visar positivt (inte RF anslutet) kommer jag bli anmäld eller bara ombedd att lämna gymmet?

2. om gymmet/ polisen gör pissprov på mig, och svarar positivt vad kommer konsikvenserna bli? har läst att det blir böter / fängelsestraff, men vad avgör om man får böter eller fängelsestraff, och ungefär hur mkt ligger i så fall bötern på ? vi säger att jag inte har mer än 100 tabs av ryssar hemma. hur ofta får man fängelsestraff för man har kört lite ryssar och inte sålt till andra osv ? blir det några prickar eller liknande i brottsregister eller hur funkar det?

3. någon av er som som blivit tagen för AAS, och vad blev konsikvenserna utav det?

sorry om det har funnits någon liknande tråd om detta, som sagt har sökt men inte funnit

är ny här så hoppas inte jag lagt tråden i fel katogori
Citera
2011-11-04, 00:01
Medlem
hittade denna tråden här nyss där det stod : vad blir straffet om du injecerat anabola steroider och någon kommer på dig ?

svar : 3-4 polare som torskat.. De fick böta 3-5 000kr sen var de över.

blir de bara 3-5k i böter är de ju lungt, utan andra påföljder, stämmmer detta tros ?
Citera
2011-11-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabxorzzz
hittade denna tråden här nyss där det stod : vad blir straffet om du injecerat anabola steroider och någon kommer på dig ?

svar : 3-4 polare som torskat.. De fick böta 3-5 000kr sen var de över.

blir de bara 3-5k i böter är de ju lungt, utan andra påföljder, stämmmer detta tros ?

Du lär få en prick i brottsregistret om du får dagsböter, tror det är 5år den håller om det är i följd av dagsböter, 10år om det är i följd av samhällstjänst. Kan ha fel dock.
Citera
2011-11-04, 00:07
Medlem
okey, de kanske inte är så jävla kul :P tror ni det är skillnad som man är 18, 25 lr 35 ? man är ju myndig oavsätt.
Citera
2011-11-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabxorzzz
okey, de kanske inte är så jävla kul :P tror ni det är skillnad som man är 18, 25 lr 35 ? man är ju myndig oavsätt.
Ingen skillnad.

Skulle vara intressant att veta vad som skulle hända om man nekade ett pisseprov på gymmet. En avstängning hade ju vart milt, men tror det inte är så enkelt alltså..
Citera
2011-11-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av automations
Ingen skillnad.

Skulle vara intressant att veta vad som skulle hända om man nekade ett pisseprov på gymmet. En avstängning hade ju vart milt, men tror det inte är så enkelt alltså..

Har diskuterats i andra trådar. Om det är polisen så kommer de tvinga dig ta blodprov. Om det är funktionärer från t.ex. RF eller det lokala gymmet så är det bara att neka och bli avstängd dom kan ju liksom inte tvinga dig till något, däremot så verkar de jobba så att funktionärerna oftast kommer med poliser som kan fånga in dom som inte vill prova sig.
Citera
2011-11-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ar
Har diskuterats i andra trådar. Om det är polisen så kommer de tvinga dig ta blodprov. Om det är funktionärer från t.ex. RF eller det lokala gymmet så är det bara att neka och bli avstängd dom kan ju liksom inte tvinga dig till något, däremot så verkar de jobba så att funktionärerna oftast kommer med poliser som kan fånga in dom som inte vill prova sig.

Ganska sjukt att de bara kan ta blodprov sådär.. Och att polisen bara kan misstänka en från ingenstans.
Citera
2011-11-04, 00:51
Medlem
det är ju de, skulle man neka prov på gymmet (mitt är inte rf anslutet) men då "vet de" här är ngt som inte stämmer, kallar in polisen å man e busted ? men som sagt, ngn mer som har erfarenhet av hur mkt böterna brukar bli eller någon tabell på vad som ger vilket straff ?
Citera
2011-11-04, 02:19
Medlem
GUINNESS.s avatar
har rykit på eget bruk.
dagsböter 8000spänn.

detta beror på din inkomst.

så det va dyr kur.....
Citera
2011-11-04, 05:27
Medlem
bbmannens avatar
Åkte fast på gymmet i en kontroll utförd av RF.
Blev 2 års avstängning och inget mer med de.

Kunde dock träna vidare i en annan klubb/sport utan problem som va RF anslutet
Citera
2011-11-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GUINNESS.
har rykit på eget bruk.
dagsböter 8000spänn.

detta beror på din inkomst.

så det va dyr kur.....

Inga svarta prickar? Avslutade du kuren bara sådär eller köpte du nytt? Avstängd från träningslokalen?
Citera
2011-11-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av automations
Ganska sjukt att de bara kan ta blodprov sådär.. Och att polisen bara kan misstänka en från ingenstans.

Sjukt var ordet. Att de kan plocka någon från gatan ta blodprov och tvinga sig in i dennes hem för en husransakan utan att ha annat att gå på än att personen har stora muskler är sjukt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in