2004-12-25, 18:42
Medlem
Obs! Skriv inte att jag skall lära mig kemi, eller kolla i en annan tråd (går ioförsig), jag vill veta hur man bygger en rörbomb, enkelt men effektivt (tänkte ha den på nyårsafton, nån annan som skall ha en?)?
Skulle även vilja en såkallad "kokbok" om hur man bygger bomber etc.
2004-12-25, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemoe
Obs! Skriv inte att jag skall lära mig kemi, eller kolla i en annan tråd (går ioförsig), jag vill veta hur man bygger en rörbomb, enkelt men effektivt (tänkte ha den på nyårsafton, nån annan som skall ha en?)?
Skulle även vilja en såkallad "kokbok" om hur man bygger bomber etc.

ingen kommentar...
2004-12-25, 19:04
Medlem
ungens avatar
Ska du bygga en rörbomb i metall så är det INTE att rekommendera ifall du inte har stora självmordstankar. Men vill du absolut ha en så är ju enklaste sättet att göra en att skaffa ett lämplig rör, klämma ihop ändarna (OBS får INTE ligga krut i röret när du klämmer), borra ett hål och hälla i krut och i med en LÅNG pålitlig stubin.

Men jag avråder dig stark från att tillverka.
2004-12-25, 19:13
Medlem
Jag har dock inte självmordstankar vill bara visa polarna på nyårsafton
2004-12-25, 19:19
Bannlyst
Citat:
Jag har dock inte självmordstankar vill bara visa polarna på nyårsafton

visa vad? att du kan göra enkla och livsfarliga bomber? .... köp dig en fin raket istället..
2004-12-25, 19:26
Medlem
Vill att det skall smälla ordentligt, snälla!
2004-12-25, 19:32
Medlem
ungens avatar
Citat:

Gör dig då ett bra säkert krut (svartkrut?) och använd en stark papphylsa eller något. Detta kan också ge starka smällar ifall du gör rätt.
Eller det kanske är för svårt för dig, är nog bäst att du går och köper några fina raketer eller nåt.
2004-12-25, 19:49
Medlem
Flavuss avatar
Papprör där tex folie eller plast suttit på funkar bra, i stället för metallrör.
Akta polarna!
2004-12-25, 20:10
Bannlyst
Citat:

ballong + nål?
2004-12-25, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez
ballong + nål?

nej oj, tog visst i lite väl mkt...

prova att knäppa med fingarna... det blir bra
2004-12-26, 13:54
Medlem
en som jag provade att göra en gång var att ta ett lämpligt metallrör, tjockleken på godset var 4 mm, svetsa på en bit plattjärn i ena änden, och en M20(storleken på muttern9 mutter i den andra sidan, borra ett hål i röret, satte i stubin, en 50 cm tjärstubin, och fyllde på 50 g visselkrut, skruva i bulten i mutter med gängtätning, sedan la ja o en polare den på ett tomt fält o smällde den,
tryckvågen från den fick en att ta ett par steg bakåt...
ett tips men var för fan försiktig och jag tar inte på mig ansvaret för om du gör det och om det går fel, e du dom nog som gör det så är det hela ditt problem, inte mitt
2004-12-26, 16:00
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_norrgren
en som jag provade att göra en gång var att ta ett lämpligt metallrör, tjockleken på godset var 4 mm, svetsa på en bit plattjärn i ena änden, och en M20(storleken på muttern9 mutter i den andra sidan, borra ett hål i röret, satte i stubin, en 50 cm tjärstubin, och fyllde på 50 g visselkrut, skruva i bulten i mutter med gängtätning, sedan la ja o en polare den på ett tomt fält o smällde den,
tryckvågen från den fick en att ta ett par steg bakåt...
ett tips men var för fan försiktig och jag tar inte på mig ansvaret för om du gör det och om det går fel, e du dom nog som gör det så är det hela ditt problem, inte mitt

Idiot....
Helt ärligt, driver du med oss?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in