2004-12-26, 23:03
Medlem
onemanarmys avatar
jag tror inte att micke driver med oss jomanzi.
Men allvarligt talat du som ville bygga rörbomb (kommer ej ihåg ditt namn) SLUTA. Gör som någon vis människa sa och köp dig ett par feta raketer istället, kanske ett paket tigerraketer? dom är det fjös i vill jag lova
Om du har så taskigt självförtroende att du måste tillverka något så idiotiskt som en rörbomb för att känna att "polarna" accepterar dig så bör du kanske istället söka upp din skolkurator (tror att man har sådana på mellanstadiet också).
Det är inte bara dig själv du utsätter för fara när du smäller av någonting sådant, du måste tänka på din omgivning också

varför har det börjat att dyka upp sådana här människor på FB? någon som vet? Man kan inte på fullaste allvar tro att någon ska svara på en sån här fråga, eller?

Nog med moralsnack idag, känner mig som ett gnällmongo nu..
2004-12-26, 23:36
Medlem
till jomanzi eller va du heter
jag skojar inte med dig, jag o en polare har gjort det, tro det eller ej, men jag kan lova dig, vi kommer ej göra om det, det var en fruktansvärd smäll o det flög splitter överallt... det var livsfarligt..
men som oneamrymay sa, eller va du nu åxå heter,
allvarligt så ska du som vill göra rörbomber, dus ka inte göra sånt... håll dig till tigerrakterna, de är starka nog för dig, för om du inte kan imponera på dina polare på nåt annat sätt, välj ett par nya polare
2004-12-27, 01:54
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Funderar på detta. Nu när det är riktigt mycket tjälte ut, skulle man borra ett hål i marken och lägga i en rörbomb med papphylsa som har passande diameter. Man borde kunna få en rätt hög jävla knall och dessutom påvisa grymm sprängkraft..
2004-12-27, 02:00
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Funderar på detta. Nu när det är riktigt mycket tjälte ut, skulle man borra ett hål i marken och lägga i en rörbomb med papphylsa som har passande diameter. Man borde kunna få en rätt hög jävla knall och dessutom påvisa grymm sprängkraft..

Grym sprängkraft up my assel.
Metallrör har man för splitterverkan. Visst VoD ökar i järnrör. Bättre ha förfragmenterat splitter och RDX som maincharge. Tex fyll en taggtrådsrulle med 3 kg RDX och visa dina vänner,, stå nära så ni ser smällen
2004-12-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Grym sprängkraft up my assel.
Metallrör har man för splitterverkan. Visst VoD ökar i järnrör. Bättre ha förfragmenterat splitter och RDX som maincharge. Tex fyll en taggtrådsrulle med 3 kg RDX och visa dina vänner,, stå nära så ni ser smällen

Haha försiktigt... han kanske tar det på allvar..
2004-12-27, 12:09
Bannlyst
hur fan...

Hur fan "bygger" man en rökbomb, man gör väl en rökbomb?
Om du inte vet hur man gör en rökbomb så ta 60% salpeter och 40% socker och smält det i en aluminium burk och sätt i ett tomtebloss och vips så har du en rökbomb. Detta gjorde man när man var en sprängkåt fjortis i sina unga år. Men de som är seriösa gör ofta mer avancerade saker än en vanlig "svenson" kan göra.
2004-12-27, 13:44
Medlem
ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznas
Hur fan "bygger" man en rökbomb, man gör väl en rökbomb?
Om du inte vet hur man gör en rökbomb så ta 60% salpeter och 40% socker och smält det i en aluminium burk och sätt i ett tomtebloss och vips så har du en rökbomb. Detta gjorde man när man var en sprängkåt fjortis i sina unga år. Men de som är seriösa gör ofta mer avancerade saker än en vanlig "svenson" kan göra.

Om du läser lite så märker du nog att det står rörbomb och inte rökbomb
2004-12-27, 13:59
Medlem
Capones avatar
Om man använder ett mässingsrör då, mässing splittras väl inte på samma sätt som t.ex järn gör. Borde inte det vara lite mindre farligt?

Men som redan sagts, använd en pappershylsa eller liknande istället om du inte vill ha body modification i form av skållheta metallbitar en bit in i kroppen...
2004-12-27, 14:21
Medlem
Dr.Jekylls avatar
5 kg C4 med en 3 meters hög med krossat glas över? Lär se snyggt ut. Specielt färgat glas
2004-12-27, 23:13
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Om man använder ett mässingsrör då, mässing splittras väl inte på samma sätt som t.ex järn gör. Borde inte det vara lite mindre farligt?

Men som redan sagts, använd en pappershylsa eller liknande istället om du inte vill ha body modification i form av skållheta metallbitar en bit in i kroppen...

mässing innehåller koppar, splittren blir tunga. Röret fragmenteras och du får hål i pannan.
2004-12-27, 23:24
Medlem
Klngs avatar
Aluminium som är en såpass töjbar och mjuk metall, vad händer med den?
2004-12-28, 12:12
Bannlyst
mitt fel

Citat:
Ursprungligen postat av ungen
Om du läser lite så märker du nog att det står rörbomb och inte rökbomb
mitt fel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem