Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-03, 14:43
Medlem
Hej, flyttat min luftvärmepump från nedervåning tillövervåning men nu
funkar inte varmluften. Den gjorde det några dasgar. är det någon som vet elelr varit med omliknande?
Citera
2011-11-03, 14:50
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swooshswoosh
funkar inte varmluften. Den gjorde det några dasgar. är det någon som vet elelr varit med omliknande?
Du har inte av misstag råkat trycka på kylfunktion på fjärrkontrollen??
Citera
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:

Det låter som att soppan i systemet läckt ut vid flytten.
Citera
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:

Min blev likadan... dock så flyttade jag inte på den... bara blev så en dag.
Finns tydligen någon spray som man ska köpa o spruta in i skiten imellanåt för att göra rent så den fungerar som den ska.
Är ingen expert på sånt här och jag blev arg på min och använder den inte just nu för detta så har tyvärr ingen bra lösning eller någon bra idee på vad felet kan vara :P
Citera
2011-11-03, 15:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phal-o-Fuch
Min blev likadan... dock så flyttade jag inte på den... bara blev så en dag.
Finns tydligen någon spray som man ska köpa o spruta in i skiten imellanåt för att göra rent så den fungerar som den ska.
Är ingen expert på sånt här och jag blev arg på min och använder den inte just nu för detta så har tyvärr ingen bra lösning eller någon bra idee på vad felet kan vara :P
Det där sprayet är nog mest nonsens. Regelbunden rengöring av filter samt försiktig dammsugning av aluminiumraster räcker gott och väl. Mina svärföräldrar satte in en luftvärempump 1990. Dom köpte ny först förra året, och den var bara underhållen med lite dammsugning då och då.
Citera
2011-11-03, 16:37
Medlem
den funkade typ1-2 dagar efter flytten. kan man begära att de som flyttat den ska fixa det. För det var ju inte riktigt meningen med flytten att den skulle bara ge kall luft. Nej den står på heat och 23 grader men det är 15-17 grader
Citera
2011-11-03, 19:48
Medlem
Citat:
den funkade typ1-2 dagar efter flytten. kan man begära att de som flyttat den ska fixa det. För det var ju inte riktigt meningen med flytten att den skulle bara ge kall luft. Nej den står på heat och 23 grader men det är 15-17 grader

Går kompressorn? Funkar kylfunktionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in