2011-11-02, 21:59
Hej flashback
Tidigare i år hade jag min bil inlämnad hos VW i Akalla för en plåtskada.
Det var ett försäkringsärende och jag var ej vållande till skadan.
Länsförsäkringar talar om för mig att om jag behöver låne/hyr bil så står försäkringen för 2/3 delar av km kostnaden.
Länsförsäkringar rekommenderar Europcar då dem har ett samarbete.
Fine tänker jag och plockar ut en bil hos Europcar som ligger i samma byggnad som VW.
Killen i receptionen på Europcar frågar om jag vill ha självriskeliminering och jag tänker fine lika bra och ta alla skydd som finns man vet ju inte vad som kan hända.
Självrisk elimineringen kostar ca 80kr per dag.
Killen i receptionen ber även om mitt betalkort då dem vill registrera mina kortuppgifter för framtida debitering.
Detta skedde 2011-05 alltså i maj.
Dessutom så tappade killen i receptionen sina privata nycklar i min hyrbil och jag fick återigen slösa min tid åt att lämna tillbaka nycklarna han tappade, vid det tillfället befann jag mig ca 1mil ifrån Europcar. Tänkte inte mer på det då och sa att det var lugnt, sånt som kan hända.
Nu den 28 oktober belastas mitt konto med 1800kr!!! VAFAN
Jag pratar med länsförsäkringar omgående för att kontrollera lite saker angående hyrbilen.
Hon säger till mig att
"jag ser här att du blivit debiterad för självriskeliminering DET SKULLE DU INTE BEHÖVT BETALA, DET ÄR VILLKOREN FRÅN DIN NUVARANDE BILFÖRSÄKRING SOM GÄLLER OCH DET SKULLE EUROPCAR INFORMERAT OM"
Kostnad för självriskeliminering ca 1300kr
Suck tänker jag.
Jag kontaktar kundtjänst hos europcar via email en lördag
Jag vet att dem har stängt under helger
På måndag kl 13:00 ringer jag dem då jag inte fått svar på mitt email
Dem säger jo mailet ligger här kan jag se.
Vidare så förklarar jag vad mitt ärende gäller och killen lovar komma med besked innan dagen är slut.
Tisdag 16:00 fortfarande inget svar från Europcar jag skickar mail igen och frågar vad som händer
Onsdag 12:00 "idag" Jag får svar att det är upp till kunden "mig" att ta reda på vad som gäller ang villkor mm.
Jag kommer inte bli krediterad för självriskelimineringen.
HELT VÄRDELÖS KUNDTJÄNST. 3 DAGAR VAFAN.
Men varför belastas mitt konto så här sent får man ens göra så?
Desutom så stämmer inte bokförings datumet heller som är 26 oktober
Jag har inte dragit mitt kort den 26 oktober hos europcar!!!
Jag pratar med min bank. dem säger att det låter mycket konstigt plus att jag inte dragit mitt kort det datumet. Dem säger att jag då har rätt att göra en reklamation som innebär att pengarna går tillbaka till mig.
Diskutera...
Har ni haft problem med Europcar?
Har ni hört om något företag som belastar kunden/konto ca halvår senare efter att betalkort blivit draget?
Jag tänker inte gå vidare med detta utan bara göra er uppmärksamma på att Europcar är en SKITFIRMA hyr aldrig bil hos europcar.
/Skrattar
Tidigare i år hade jag min bil inlämnad hos VW i Akalla för en plåtskada.
Det var ett försäkringsärende och jag var ej vållande till skadan.
Länsförsäkringar talar om för mig att om jag behöver låne/hyr bil så står försäkringen för 2/3 delar av km kostnaden.
Länsförsäkringar rekommenderar Europcar då dem har ett samarbete.
Fine tänker jag och plockar ut en bil hos Europcar som ligger i samma byggnad som VW.
Killen i receptionen på Europcar frågar om jag vill ha självriskeliminering och jag tänker fine lika bra och ta alla skydd som finns man vet ju inte vad som kan hända.
Självrisk elimineringen kostar ca 80kr per dag.
Killen i receptionen ber även om mitt betalkort då dem vill registrera mina kortuppgifter för framtida debitering.
Detta skedde 2011-05 alltså i maj.
Dessutom så tappade killen i receptionen sina privata nycklar i min hyrbil och jag fick återigen slösa min tid åt att lämna tillbaka nycklarna han tappade, vid det tillfället befann jag mig ca 1mil ifrån Europcar. Tänkte inte mer på det då och sa att det var lugnt, sånt som kan hända.
Nu den 28 oktober belastas mitt konto med 1800kr!!! VAFAN
Jag pratar med länsförsäkringar omgående för att kontrollera lite saker angående hyrbilen.
Hon säger till mig att
"jag ser här att du blivit debiterad för självriskeliminering DET SKULLE DU INTE BEHÖVT BETALA, DET ÄR VILLKOREN FRÅN DIN NUVARANDE BILFÖRSÄKRING SOM GÄLLER OCH DET SKULLE EUROPCAR INFORMERAT OM"
Kostnad för självriskeliminering ca 1300kr
Suck tänker jag.
Jag kontaktar kundtjänst hos europcar via email en lördag
Jag vet att dem har stängt under helger
På måndag kl 13:00 ringer jag dem då jag inte fått svar på mitt email
Dem säger jo mailet ligger här kan jag se.
Vidare så förklarar jag vad mitt ärende gäller och killen lovar komma med besked innan dagen är slut.
Tisdag 16:00 fortfarande inget svar från Europcar jag skickar mail igen och frågar vad som händer
Onsdag 12:00 "idag" Jag får svar att det är upp till kunden "mig" att ta reda på vad som gäller ang villkor mm.
Jag kommer inte bli krediterad för självriskelimineringen.
HELT VÄRDELÖS KUNDTJÄNST. 3 DAGAR VAFAN.
Men varför belastas mitt konto så här sent får man ens göra så?
Desutom så stämmer inte bokförings datumet heller som är 26 oktober
Jag har inte dragit mitt kort den 26 oktober hos europcar!!!
Jag pratar med min bank. dem säger att det låter mycket konstigt plus att jag inte dragit mitt kort det datumet. Dem säger att jag då har rätt att göra en reklamation som innebär att pengarna går tillbaka till mig.
Diskutera...
Har ni haft problem med Europcar?
Har ni hört om något företag som belastar kunden/konto ca halvår senare efter att betalkort blivit draget?
Jag tänker inte gå vidare med detta utan bara göra er uppmärksamma på att Europcar är en SKITFIRMA hyr aldrig bil hos europcar.
/Skrattar