• 1
  • 2
2011-11-02, 21:56
Medlem
Vad? Vem?
Citat:
Efter jakt och varningsskott grep polisen på onsdagskvällen fyra personer misstänkta för inblandning i tre rånöverfall.

Vid Möllevångstorget försökte gärningsmännen köra på polisbilen. Två poliser kände sig hotade till livet och avlossade därför sina vapen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...emstorget.html
Senast redigerad av gulasnubben 2011-11-02 kl. 21:58.
Citera
2011-11-02, 22:26
Medlem
HerrSprawlers avatar
Men då rånarna inte visade några tecken på att stanna tvingades poliserna skjuta verkanseld mot bilen, uppger Skånepolisen.
http://hd.se/inrikes/2011/11/02/skot...ranargripande/

Enligt hd.se skjöt poliserna verkanseld, inte varningsskott. Väsentlig skillnad där, undrar vad som stämmer? Synd bara att de inte träffade någon i bilen...
Citera
2011-11-02, 22:33
Medlem
Skåne tycks bli värre.....tur dom är förberedda på vad som komma skall. Någon därifrån som kan bekräfta att Skåne är på väg ner och att polisen och myndigheterna verkligen behöver träningen/övningar?
Citat:
En skolskjutning har skett på Bergagymnasiet. Två män har dödat och skadat flera personer inne i skolbyggnaden.

http://www.skanskan.se/article/20111...-skolskjutning
Senast redigerad av gulasnubben 2011-11-02 kl. 22:38.
Citera
2011-11-02, 22:36
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Skåne tycks bli värre.....tur dom är förberedda på vad som komma skall. Någon därifrån som kan bekräfta att Skåne är på väg ner?

Jag bor i Skåne och kan lugnt säga att det med få lokala undantag är en lugn plats att vistas på. Orolig är någonting du med andra ord inte behöver vara.
Citera
2011-11-02, 22:36
Medlem
HerrSprawlers avatar
Lite irrelevant och missvisande att skriva sådär. Det var en övning, inget annat.
Men ja, Skåne har varit på väg ned i många år. Någon som fortfarande inte vet varför?
Citera
2011-11-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSprawler
Lite irrelevant och missvisande att skriva sådär. Det var en övning, inget annat.
Men ja, Skåne har varit på väg ned i många år. Någon som fortfarande inte vet varför?
Jag hittade det när jag letade efter mer material om skjutningen och då slog mig tanken att det kanske inte var en tillfällighet att sådant tränas just i landets södra delar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare
Jag bor i Skåne och kan lugnt säga att det med få lokala undantag är en lugn plats att vistas på. Orolig är någonting du med andra ord inte behöver vara.
Bra då vågar man köra igenom på väg mot semester i Europa.
Citera
2011-11-02, 22:43
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagare

Jävla lögnare! Skåne är kraftigt kulturberikat och här behövs en rejäl deportering av muhammedaner och annat utomeuropeiskt slödder från våra städer.
Citera
2011-11-02, 22:45
Medlem
HerrSprawlers avatar
Jaha okej, då är jag med. Jag har själv varit med på ett antal sådana övningar här i Skåne. Tror dock att det tränas lite överallt. Skåne som sådant är nog inte skit, men Malmö och Helsingborg hade de gärna fått rensa upp ordentligt. Mycket skräp här tyvärr..
Citera
2011-11-02, 22:46
Medlem
HerrSprawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jävla lögnare! Skåne är kraftigt kulturberikat och här behövs en rejäl deportering av muhammedaner och annat utomeuropeiskt slödder från våra städer.
Yes, precis så är det. Den som påstår något annat har uppenbarligen skallen uppkörd i röven. Tyvärr är vi på tok för blåögda och politiskt korrekta för att detta någonsin ska kunna hejdas.
Citera
2011-11-02, 22:46
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSprawler
Jaha okej, då är jag med. Jag har själv varit med på ett antal sådana övningar här i Skåne. Tror dock att det tränas lite överallt. Skåne som sådant är nog inte skit, men Malmö och Helsingborg hade de gärna fått rensa upp ordentligt. Mycket skräp här tyvärr..

Har du missat landskrona?
Citera
2011-11-02, 22:47
Medlem
Citat:
Där fick gärningsmännens bil sladd och stannade. En man smet då till fots men kunde gripas kort efter. De andra tre, två kvinnor och en man, stannade kvar i bilen.

Araber brukar inte ha honor med sig när de skall råna folk på mobiltelefoner så jag gissar på zigenare.
Citera
2011-11-02, 22:48
Medlem
HerrSprawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Har du missat landskrona?
Tillhör Landskrona fortfarande Sverige?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera