Citat:
Ursprungligen postat av SmexigSomFan
Halloj.
Brukar inte pendla så ofta men idag när jag var i tuben på väg hem så klev det på 6-7 st gatumusikanter tillsammans. Blev en aning förvånad då jag märkte att de tillhörde samma streetgang. De spelade med 4 olika instrument (inklusive två dragspelare såklart) varpå det enda som verkades saknas var ett trumset.
Jag som satt där och lyssnade på musik från min ipod hörde inte ett piss av det som kom ur mina hörlurar då deras sång och instrument verkade överröstade det mesta inom en 300m radie. De log, skrattade, sjöng och jag kan nästan svära på att en av dem höll på att dryhumpa en stående passagerare... Tyckte dock det var intressant att se dem uppspelta under en så mörk vinterkväll som denna så jag gav dem en hel tia (ja, jag kan nästan inte förstå det själv).
Till frågan/- orna då, det verkar som att dagens gatumusikanter har evolverats sedan de gamla goa tiderna då det bara fanns en enstaka trubadur eller två tillsammans såå...
Är detta en vanlig syn? Är det fler som har sett detta gäng ränna ute på stan?
Alternativ; Har ni någon rolig historia som involverar gatumusikanter?
Hare gött!
Jag tror jag såg samma gäng på T-banan (Röda linjen). De var begåvade för en gångs skull, som om det vore ett band.
Med andra ord spelade de inte samma slagdängor som stereotypiska dragspelande zigenaren.
Och ja, visst lät det högt. Personligen njöt jag
Den malande telefonsnackande handelsstudentskvinna som försurade omgivningen med sig högmälda gnäll blev överröstad. Bättre med hög musik än med dåliga konversationer.