2016-08-15, 10:11
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Han gjorde inte bäst musik men bäst på äkta rock n roll show, får ta och lyssna in mig borde ju gjort fler bra låtar än bite it låten :-D tänk om man fått vara på hans spelning och fått brunt stänk eller en smocka i ansiktet, hade nog inte vågat stå längst fram men hade varit nåt extra om man väl gjort det *-:-)
Citera
2016-08-15, 11:02
Medlem
Black.Lipss avatar
Jag kommer nog alltid ha en komplicerad relation till GG. Han har gjort sjukt mycket bra punk, och allt så där larvigt provocerande som en vill ha det ibland. Men, han var inte helt frisk och gjorde saker jag inte kan ställa mig bakom. Däremot att ta hans texter som något annat är försök till att chockera och skratta åt reaktionerna, känns rätt självklart att det var allt som oftast poängen.
Dokumentären Hated har säkert nämnts i tråden, men den kan jag rekommendera till alla som har något intresse för GG.
Citera
2016-08-15, 13:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag tror att GG Allin ville se hur långt han kunde gå. Vad som skulle hända under nästa show visste han inte, utan han gjorde det som föll honom in. Tror inte att han skulle ta livet av sig och döda publiken som han hade hotat med att göra, däremot tror jag att han var övertygad om att han en dag skulle dö på scenen.

Jag tycker inte att hans låtar är så där jätte provocerande, utan de sista låtarna han gjorde i livet var nog mest skrivna av all ilska som han kände mot myndigheterna i USA.
Citera
2016-08-15, 13:38
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag tror att GG Allin ville se hur långt han kunde gå. Vad som skulle hända under nästa show visste han inte, utan han gjorde det som föll honom in. Tror inte att han skulle ta livet av sig och döda publiken som han hade hotat med att göra, däremot tror jag att han var övertygad om att han en dag skulle dö på scenen.

Jag tycker inte att hans låtar är så där jätte provocerande, utan de sista låtarna han gjorde i livet var nog mest skrivna av all ilska som han kände mot myndigheterna i USA.

Han utvecklades helt klart gällande texterna, från våldtäkt till hat. Det gäller bara att förstå när han inte menade allvar. Jag tror till exempel att han är seriös med sitt budskap Fuck Authority men kan inte ge mig in på vad han egentligen tyckte om kvinnor. Killen hade problem, så om han hatar kvinnor och barn blir jag inte förvånad.
Jag föredrar det tidigaste materialet när det mest bara var punk. Jag tror han till slut gick på myten om sig själv, och det blev början på slutet.
Citera
2016-08-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag kommer nog alltid ha en komplicerad relation till GG. Han har gjort sjukt mycket bra punk, och allt så där larvigt provocerande som en vill ha det ibland. Men, han var inte helt frisk och gjorde saker jag inte kan ställa mig bakom. Däremot att ta hans texter som något annat är försök till att chockera och skratta åt reaktionerna, känns rätt självklart att det var allt som oftast poängen.
Dokumentären Hated har säkert nämnts i tråden, men den kan jag rekommendera till alla som har något intresse för GG.

Du får gärna tipsa om dom där bra låtarna! Har knappt lyssnat på hans musik då det lilla jag hört låter skit.

Älskar dock dokumentären.
Citera
2016-08-15, 13:49
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Den pöjken var ju inte rätt nånstans
Citera
2016-08-15, 14:02
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Du får gärna tipsa om dom där bra låtarna! Har knappt lyssnat på hans musik då det lilla jag hört låter skit.

Älskar dock dokumentären.

Det är en fördel om en är lika svag för punk från sent 70- tidigt 80-tal som jag.
https://www.youtube.com/watch?v=oOFpn8vSF-Y^

Men, hans musik kan inte passa alla. Jag gillar inte heller en del han gjort, ibland var det ren smörja.
Citera
2016-08-16, 01:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Han utvecklades helt klart gällande texterna, från våldtäkt till hat. Det gäller bara att förstå när han inte menade allvar. Jag tror till exempel att han är seriös med sitt budskap Fuck Authority men kan inte ge mig in på vad han egentligen tyckte om kvinnor. Killen hade problem, så om han hatar kvinnor och barn blir jag inte förvånad.
Jag föredrar det tidigaste materialet när det mest bara var punk. Jag tror han till slut gick på myten om sig själv, och det blev början på slutet.

Ja, vissa låtar som han gjorde var han helt seriös med texten som t.ex Fuck Authority. Men låtarna om våldtäkter och pedofili var mest troligen bara gjorda för att provocera samma sak med låten No room for nigger.
De flesta låtarna på skivan Freaks, Faggots, Drunks and Junkies var han seriösa med och de låtarna handlar om hans liv och livsstil. Och som sagt de sista låtarna handlar mest om sitt hat mot myndigheterna som låste in honom efter var och varannan show.
De tidiga låtarna var riktigt bra och jag tror även att de som inte gillar GG Allin skulle gilla de låtarna, riktigt bra punklåtar.

Jo, han gick på att leva upp till myten om sig själv och det blev väl slutet för honom, tor att om han hade sjung i The jabbers och skött sig hade han nog haft en stor karriär som punksångare.
Citera
2016-08-16, 01:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Den pöjken var ju inte rätt nånstans

Söt pojk på din användarbild
Citera
2017-01-17, 21:57
Medlem
mytologis avatar
Den här snubben som påstår sig ha känt GG och jobbat med honom under The Jabbers-tiden skriver en rätt intressant artikel om ämnet.

http://www.jimdangerzone.com/2016/10/re-post-of-article-i-wrote-in-2015.html?m=1

Samma snubbe skriver i lite intressant i kommentarerna på det här youtube-klippet:

https://youtu.be/3juYXsb_RWw

I övrigt gillar jag nog bäst Jabbers-tiden men han gjorde en del grymt under sin "upfuckade" period också, t.ex Expose yourself to kids, hanging out with Jim, bite it you scum m.m.

Counrylåtarna är ju guld de flesta också.
Citera
2017-01-20, 17:33
Medlem
Asklords avatar
Var punkare i ca 10 år av min ungdom. Visst GG Allin spelades en del men inte av mig. Tyckte han var det som dagens skulle uttrycka som "overkill."
Citera
2017-04-29, 20:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Den här filmen verkar intressant. Någon som vet om/när den finns att köpa?
http://www.toolboxfilm.dk/film/the-allins
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in