Citat:
Ursprungligen postat av
Black.Lips
Han utvecklades helt klart gällande texterna, från våldtäkt till hat. Det gäller bara att förstå när han inte menade allvar. Jag tror till exempel att han är seriös med sitt budskap Fuck Authority men kan inte ge mig in på vad han egentligen tyckte om kvinnor. Killen hade problem, så om han hatar kvinnor och barn blir jag inte förvånad.
Jag föredrar det tidigaste materialet när det mest bara var punk. Jag tror han till slut gick på myten om sig själv, och det blev början på slutet.
Ja, vissa låtar som han gjorde var han helt seriös med texten som t.ex Fuck Authority. Men låtarna om våldtäkter och pedofili var mest troligen bara gjorda för att provocera samma sak med låten No room for nigger.
De flesta låtarna på skivan Freaks, Faggots, Drunks and Junkies var han seriösa med och de låtarna handlar om hans liv och livsstil. Och som sagt de sista låtarna handlar mest om sitt hat mot myndigheterna som låste in honom efter var och varannan show.
De tidiga låtarna var riktigt bra och jag tror även att de som inte gillar GG Allin skulle gilla de låtarna, riktigt bra punklåtar.
Jo, han gick på att leva upp till myten om sig själv och det blev väl slutet för honom, tor att om han hade sjung i The jabbers och skött sig hade han nog haft en stor karriär som punksångare.