2004-12-25, 00:56
Medlem
Mjaus avatar
Någon som gillar den gamle amerikanske dräggpunkaren GG Allin?
Citera
2004-12-25, 01:03
Medlem
"Gillar" kanske är fel ord, men han har helt klart ett eget litet krypin i mitt hjärta. En av de största som tog rock & rollen med sig i graven.
Citera
2004-12-25, 11:19
Medlem
Slumlords avatar
Han var ju ganska underhållande på sin tid. Har tre gamla VHS-kassetter i hyllan och de har rullat på många förfester genom åren. Hade dessutom den stora äran att brevväxla lite med Merle när jag bodde i LA och kunde därigenom få bekräftat att GG Allin INTE har spelat i Stockholm på 80-talet som envisa rykten gör gällande. Merle ville att jag skulle sätta upp en spelning för Murder Junkies i LA men jag tackade av förståerliga skäl nej. Vissa saker är det bäst att roas av på avstånd...

Såg ni förresten på Packat och klart för några veckor sedan? De gick på guidad rocktur i New York och jag och min kompis satt i telefon och undrade om man med lite tur skulle få se något med Ramones-anknytning. Det fick man inte, men däremot kom det ett klipp där guiden stod och pekade ut GG Allins gamla lya och drog lite historier om honom. Programledaren såg något konfunderad ut, haha.
Citera
2004-12-25, 19:22
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Han var ju ganska underhållande på sin tid. Har tre gamla VHS-kassetter i hyllan och de har rullat på många förfester genom åren. Hade dessutom den stora äran att brevväxla lite med Merle när jag bodde i LA och kunde därigenom få bekräftat att GG Allin INTE har spelat i Stockholm på 80-talet som envisa rykten gör gällande. Merle ville att jag skulle sätta upp en spelning för Murder Junkies i LA men jag tackade av förståerliga skäl nej. Vissa saker är det bäst att roas av på avstånd...

Såg ni förresten på Packat och klart för några veckor sedan? De gick på guidad rocktur i New York och jag och min kompis satt i telefon och undrade om man med lite tur skulle få se något med Ramones-anknytning. Det fick man inte, men däremot kom det ett klipp där guiden stod och pekade ut GG Allins gamla lya och drog lite historier om honom. Programledaren såg något konfunderad ut, haha.

Haha! Såg detta av en slump jag med. Kul man fick höra om GG på svensk television. GG är en kille som fascinerar. Han tog rockmusiken till det yttersta (visuellt vill säga). Säga vad man vill om dennes musik (jag gillar den iallafall!) Tidigt material med Allin skulle nog de flesta som gillar schysst 77-punk ta till sig. Mannen blev ju mer extrem under sent 80-tal och tidigt 90-tal innan han dog av en överdos, med låtitlar som "Cunt Sucking Cannibal", "I wanna rape you", "I wanna fuck myself" osv osv. Det finns en dokumentär om denne man "Hated" som borde ses av den som vill se vad det egentligen handlar om att vara kontroversiell. Losers som Marilyn Manson och andra s.k. "shock-rockers" har mycket kvar till dessa når GG Allins nivå.
Citera
2004-12-25, 21:03
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau
Någon som gillar den gamle amerikanske dräggpunkaren GG Allin?

Nä, det är väl inte musik direkt, men visst har man kollat en del på honom, en del av mig säger tragik medans en annan sida säger komik, vet inte riktigt vad jag tycker, tragikomisk kanske
Citera
2004-12-25, 21:08
Medlem
Klart man gillar gamle GG ! Needle Up My Cock är en riktigt go liten bit
Han hade många schyssta låtar och mycket skoj för sig.
Citera
2004-12-25, 22:02
Medlem
Worships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Merle ville att jag skulle sätta upp en spelning för Murder Junkies i LA men jag tackade av förståerliga skäl nej. Vissa saker är det bäst att roas av på avstånd...

Murder Junkies lirar ju än, var ute på jubileumsturné förra året vill jag minnas.. Men det är ju inte samma show som när GG sjöng. Dom ska ha en hemsida med bilder från gigen som är, tyvärr, är helt utan bajs och nästan helt utan blod!
GG tillhörde väll föresten inte Murder Junkies, det var väll bara bandet som kompa honom!?

Dokumentären Hated är annars en kul sak, speciellt scenen där han är på nån skola och folk garvar åt honom så han blir förbannad vilket slutar med att hela aulan (eller vad det nu är) töms efter att en naken GG gått loss...
Citera
2004-12-26, 02:55
Medlem
GG är kung och dokumentären "Hated" är fantastiskt rolig och underhållande!
Det finns alldeles för få människor av den kalibern.
Citera
2004-12-26, 11:52
Medlem
frankensteins avatar
GG den gamle indianen. Hans countrylåtar är faktiskt jävligt bra också men Bite it you scum är den finaste av alla hans låtar.

Är det nån som sett när GG var hos Jerry Springer? Det är mycket underhållande, speciellt när en kille i kofta ska ställa en fråga till GG och innan han har hunnit säga något säger GG " Hey, christian guy". Killens ögon tåras nästan, haha, mycket skoj.
Annars är ju alla videoklipp med GG och hans bror roliga. Speciellt när GG bjuder sin brorsa på ett blåsjobb, haha.
Citera
2004-12-26, 11:59
Bannlyst
Ger hans bror en avsugning? Fy faan
Glodde igenom Hated för ett tag sen och det var skratt rakt igenom. En man som blev pissad i munnen i födelsedagspresent ska hedras!
Citera
2004-12-26, 13:16
Bannlyst
GGs första band som rönte någon framgång, The Jabbers, har tydligen släppt en skiva nyligen. Fantastiskt nog ska den vara helt ok har jag hört.
Citera
2004-12-26, 15:00
Medlem
Capones avatar
I'm infected with AIDS, I fuck everyday - I kill everything I fuck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in