2011-11-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windale
Hans polare var ju den som var korkad? Om man har rökt en gås och polisen vill prata med en är det väll klart man springer? Man springer för livet. Eftersom det endå inte är straffbart att kuta ifrån dom och dom garanterat ser att du är bäng endån.
Fast jag tänkte ju nu på deras fall, hade de kubbat så hade ju polisen garanterat kört efter och tagit dem. Tänk dig situationen, du är en polis som åker runt och spanar för att du fått ett larm om ett inbrott i området eller liknande. Du ser två snubbar som står och snackar. De ser dig och börjar springa. Inte lite misstänksamt eller?

Bättre att vänta ut läget och se vad som händer. Över huvud taget att ens försöka springa helstekt från nyktra poliser i en polisbil är ju dömt att misslyckas, om man nu inte är Bolt eller någon kenyansk maratonlöpare.

Sen så är det inte absolut säkert att polisen ser att du är bäng eller att de ens bryr sig, ibland har de faktiskt viktigare saker för sig.
Citera
2011-11-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
Fast jag tänkte ju nu på deras fall, hade de kubbat så hade ju polisen garanterat kört efter och tagit dem. Tänk dig situationen, du är en polis som åker runt och spanar för att du fått ett larm om ett inbrott i området eller liknande. Du ser två snubbar som står och snackar. De ser dig och börjar springa. Inte lite misstänksamt eller?

Bättre att vänta ut läget och se vad som händer. Över huvud taget att ens försöka springa helstekt från nyktra poliser i en polisbil är ju dömt att misslyckas, om man nu inte är Bolt eller någon kenyansk maratonlöpare.

Sen så är det inte absolut säkert att polisen ser att du är bäng eller att de ens bryr sig, ibland har de faktiskt viktigare saker för sig.

Som jag skrev "om dom vill prata med dig." Inte när dom kommer körandes i sin bil. Och jo det är skumt att bara stå ute på ett enskilt ställe kvällstid, då dom garanterat misstänker att ni röker en spliff.
Citera
2011-11-05, 01:14
Medlem
Citat:
Är du helt efterbliven eller? Min tolerans mot cannabis är relativt hög även om jag bytar strain 1 gång i veckan så mina joints ligger kanske på 2,5g weed eller 3g hasch, och då är det alltid top quality.

Inga jävla problem bara att införskaffa ett paket extra wide rizzla samt filter sen är det bara att köra! Fan så mycket goare att sitta och poffa på en gås i en timme än 10 minuter.

Dessutom vad fan menar du med omöjligt? Man kan ju röka hur jävla mycket som helst utan att ett piss händer dig. Är du rookie så blir du kanske lite yr och trött..

Hahaha 2.5g weed eller 3g hasch "top quality" Dude köp en våg för "femmorna" du köper ligger antagligen på 2.5g högst. Man meckar inte ner 2.5g weed i en spliff om man inte delar den med typ 5 pers och då måste man ändå mecka den 100% ren och löjligt fet. Och 3g hasch meckat med tobak går inte ens ner i en vanlig kingsize rizzla! Färsking...
Citera
2011-11-05, 01:52
Medlem
snowgoons avatar
cannabis > paranormala fenomen

skämt och sido, rolig läsning hoppas allt är bra med dig
peace
Citera
2011-11-05, 13:18
Medlem
Citat:
Som jag skrev "om dom vill prata med dig." Inte när dom kommer körandes i sin bil. Och jo det är skumt att bara stå ute på ett enskilt ställe kvällstid, då dom garanterat misstänker att ni röker en spliff.
Och jag svarade på trådstarten, inte ditt "om"-svar. Har du läst den ens?
Hans polare hyr ett lager där de var, så de har en god anledning att vara där, och det hade de kunnat säga ifall polisen velat prata med dem. Så länge du inte har helt rödsprängda ögon och har lite vana så är det inga större problem att "spela" nykter. Och i slutändan blev de inte heller tagna av polisen, vilket de antagligen skulle blivit om de sprungit.

Dessutom inser jag nu att vi spunnit bort från trådstarten. TS undrar "Men vad tror ni hände? För det kan väl ändå inte vara cannabisen, 1.5g som gjorde så att jag hallucinerade?"

Tanken med mitt svar var, om man stressar upp sig när polisen kommer leder det bara till att man får för sig saker. Att just tänka "spring för livet", när det inte ens handlar om liv eller död, kommer bara i slutändan få dig att snea(och gripen).

Min poäng är:
Stressa inte upp er. Det leder inte till mycket gott.
Citera
2011-11-11, 05:55
Medlem
SparrisAgges avatar
Håller med föregående. Stressa inte upp er så mycket! Jag vet att när jag knatar hem mitt i natten ultra bäng så kan även jag bli lite nojjig på något sätt. Kolla lite extra över axeln och sånt. Det är väl bara bängheten som gör en lite paranoid. I det morderna samhället så kan man fan inte va säker på vad det finns för jävla psykopater och snut as ute...

Men man behöver inte stressa upp sig för det
Citera
2011-11-11, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokaCola
OT:

haha åt ni upp spliffen eller?

OnT: Det är nog den värsta nojjan att träffa på snuten när man är ute på en puff. Jag känner igen mig som fan i din beskrivning. Men ha i baktanke att straffet för att puffa en spliff är max några tusen i böter och en liten utskällning på plats
Nja, inte så jävla gött att ha det i registret sen när man söker jobb..!
Citera
2011-11-11, 12:02
Bannlyst
Seriöst är man så nojjig ska man inte röka och nej du kommer inte se spöken av gräs.
Citera
2011-11-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Jag tror inte ett dugg på att ni gjorde en spliff på 2g på två pers . det är sjukt mycket och spliffen skulle knappt gå att hantera speciellt inte promenerandes och delades mellan er. dessutom att röka så mkt på en gång är nästan omöjligt om man inte är extremt inrökt .

Haha, färsking
Citera
2011-11-12, 08:56
Medlem
douloureuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totteKUKEN
Hmm okej, vet inte hur kompakt gräs du brukar ha men mina 2g familjespliffar brukar jag behöva använda 3 st stora papper. Då ser den ut såhär: Bild

Då blandar jag iofs med nästan 3 cigg, men ändå.

Shit, en FB-spliff!

Som den här: http://www.flickr.com/photos/antonyweir/5727864765/

Sådana ska man inte röka om man har minsta anlag för noja, TS.
Självklart var det rädslan och cannabisen som fick dig att stressa ut så totalt. Tror gräset slår mycket hårdare när hjärtat börjar panikbanka också.
Citera
2011-11-12, 09:41
Medlem
TDowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokaCola
OT:

haha åt ni upp spliffen eller?

OnT: Det är nog den värsta nojjan att träffa på snuten när man är ute på en puff. Jag känner igen mig som fan i din beskrivning. Men ha i baktanke att straffet för att puffa en spliff är max några tusen i böter och en liten utskällning på plats

Är du dum? Vet du hur mycket myndigheterna kan förstöra ditt liv ens? Trodde det var common sense..
Citera
2011-11-12, 10:04
Medlem
Von.Larssons avatar
Om hela historian stämmer så kan jag ge dig ett tips, sluta rök. Du verkar inte kunna hantera det. En annan sak, är du så nojig så kommer folk att märka det. Om du å andra sidan är chill och avslappnad, så kommer dom inte märka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in