Fan vad jag garvade åt att din första tanke var att springa innan du ens vet om polisen har något direkt intresse att ta er. Bra att du har en polare som tänker en extra gång.
2 gram? Det måste ju varit i princip rent då. Riktigt dumt tycker jag eftersom du inte rökt så mycket förut. Skulle nog inte komma på tanken att röka 2 gram ens nu för tiden om det inte skulle vara inomhus så jag kan svimma i en soffa.
Första gången jag rökte så tryckte nog snubben ner 1,5 gram brunt i en stor pipa och jag sög för kung och fosterland. Trodde sedan att jag fick en hjärtattack och kved om att han måste ringa ambulans... Sen spydde jag som en gris och var rädd för att somna...
Så visst får man för sig en massa, men jag har aldrig fått några sådana hallisar som du beskriver.
Tänk i fortsättning på att vända en sån situation. När du märker att polisen drar så ta ett par extra andetag och var glad för att de inte tog er. Alltså, istället för att haka upp dig på rädslan vänd om den till lättnad och glädje.
Citat:
Ursprungligen postat av CokaCola
OT:
haha åt ni upp spliffen eller?
OnT: Det är nog den värsta nojjan att träffa på snuten när man är ute på en puff. Jag känner igen mig som fan i din beskrivning. Men ha i baktanke att straffet för att puffa en spliff är max några tusen i böter och en liten utskällning på plats

Det är ett bra tips!

Det värsta som händer är att man blir lite fattigare, man dör inte även om det kan kännas så.