2011-11-02, 20:18
Medlem
har för mig att lågt (eller kanske det var högt) blodsocker kan ge synvillor/hallucinationer så att inte ha ätit+massa cannabis kan då ge synvillor.
Citera
2011-11-02, 20:29
Medlem
CokaColas avatar
OT:
Citat:
När vi då under dessa 30min rökt klart hade jag fått i mig ungefär 1.5g och min polare 0.5g

haha åt ni upp spliffen eller?

OnT: Det är nog den värsta nojjan att träffa på snuten när man är ute på en puff. Jag känner igen mig som fan i din beskrivning. Men ha i baktanke att straffet för att puffa en spliff är max några tusen i böter och en liten utskällning på plats
Citera
2011-11-02, 20:58
Medlem
MrWhatNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt
Intressant läsning

Jag tror att du nojjade som vanligt, och när polisen sedan kom så blev du livrädd, och började bara skrämma upp dig själv mer och mer. Sen är det som vanligt när man blir rädd också, stressar man upp sig och börjar springa så blir det bara värre

Bra skrivet!
I efterhand är det sjukt kul att tänka tillbaka på hur dum man varit, typ sprungit som ett as i 2 km bara för man hörde ett knak i skogen eller liknande
Citera
2011-11-02, 21:22
Medlem
Guitarsmokes avatar
Haha, fyfan, riktigt jobbig och rolig läsning på samma gång där TS

Visst kan man få för sig saker när man är hög och plötsligt blir rädd. En skugga kan bli en siluette, som hjärnan givetvis ska tolka som en polis som är ute efter just dig. Haha, jobbigt när det händer men eftersom det i 9 fall av 10 inte är något att oroa sig över så skrattar man gott åt det i efterhand. Man måste helt enkelt intala sig att det är hjärnan som spelar ett spratt. Gå lugnt (höger ben, vänster ben), andas normalt (andas in, andas ut), sträck på ryggen etc.

Minns själv när jag hade lämnat en kran sent en natt tillsammans med en polare och min syster skulle plocka upp oss med bil (vi hade i princip kedjerökt i flera timmar). När vi träffade henne, utanför kranens hem, så skulle hon röka en cigg innan vi åkte. Då glider det upp en polisbil som bromsar till stillastående några sekunder innan den krypkör förbi i någon kilometer/h. Det var svårt att både prata lugnt och sansat med systern (som inte fick ana något) och samtidigt stå på mina ben som bokstavligt talat skakade. Det hela tog 15 sekunder men kändes som en miljon år.
Citera
2011-11-03, 12:02
Medlem
schmutss avatar
Slutade efter "Denna kväll bestämde vi oss även för att köra en fet. Det blev nog 2g i den (fet för oss). Det vi rökte var grönt.".
Antingen troll eller jävligt dålig uppfattning om hur mycket ni rullade med.
Citera
2011-11-03, 13:49
Medlem
Fan vad jag garvade åt att din första tanke var att springa innan du ens vet om polisen har något direkt intresse att ta er. Bra att du har en polare som tänker en extra gång.

2 gram? Det måste ju varit i princip rent då. Riktigt dumt tycker jag eftersom du inte rökt så mycket förut. Skulle nog inte komma på tanken att röka 2 gram ens nu för tiden om det inte skulle vara inomhus så jag kan svimma i en soffa.

Första gången jag rökte så tryckte nog snubben ner 1,5 gram brunt i en stor pipa och jag sög för kung och fosterland. Trodde sedan att jag fick en hjärtattack och kved om att han måste ringa ambulans... Sen spydde jag som en gris och var rädd för att somna...
Så visst får man för sig en massa, men jag har aldrig fått några sådana hallisar som du beskriver.

Tänk i fortsättning på att vända en sån situation. När du märker att polisen drar så ta ett par extra andetag och var glad för att de inte tog er. Alltså, istället för att haka upp dig på rädslan vänd om den till lättnad och glädje.

Citat:
Ursprungligen postat av CokaCola
OT:

haha åt ni upp spliffen eller?

OnT: Det är nog den värsta nojjan att träffa på snuten när man är ute på en puff. Jag känner igen mig som fan i din beskrivning. Men ha i baktanke att straffet för att puffa en spliff är max några tusen i böter och en liten utskällning på plats
Det är ett bra tips!
Det värsta som händer är att man blir lite fattigare, man dör inte även om det kan kännas så.
Citera
2011-11-03, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Driver du med han eller? 2g i en spliff är ju inga problem att varken mecka i eller att röka det.

Hmm okej, vet inte hur kompakt gräs du brukar ha men mina 2g familjespliffar brukar jag behöva använda 3 st stora papper. Då ser den ut såhär: Bild

Då blandar jag iofs med nästan 3 cigg, men ändå.
Citera
2011-11-03, 16:53
Medlem
Blaskas avatar
Du vet väl att varje gång du röker, är det som om någon hyvlar din hjärna med en osthyvel.
Citera
2011-11-03, 17:49
Medlem
Kuken-i-Styrets avatar
Spännande läsning, tur du inte torskade

Citat:
Ursprungligen postat av totteKUKEN
Hmm okej, vet inte hur kompakt gräs du brukar ha men mina 2g familjespliffar brukar jag behöva använda 3 st stora papper.
Citera
2011-11-03, 17:51
Medlem
Beelzebobs avatar
Usch, det där med polisen har hänt mig också. Jag och några kompisar hade rökt ett antal joints under kvällen, när vi beslöt oss för att gå ut och röka en till. När vi går längs motorvägen kör en piketbil förbi, saktar in och spanar in oss rejält. När bilen var 20 meter framför oss stannade den och gick på tomgång. Då fick vi panik, och gick diskret in i skogen och sprang som idioter, haha. Jag har nog aldrig varit så rädd innan, tror jag!
Citera
2011-11-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Jag tror inte ett dugg på att ni gjorde en spliff på 2g på två pers . det är sjukt mycket och spliffen skulle knappt gå att hantera speciellt inte promenerandes och delades mellan er. dessutom att röka så mkt på en gång är nästan omöjligt om man inte är extremt inrökt .

Är du helt efterbliven eller? Min tolerans mot cannabis är relativt hög även om jag bytar strain 1 gång i veckan så mina joints ligger kanske på 2,5g weed eller 3g hasch, och då är det alltid top quality.

Inga jävla problem bara att införskaffa ett paket extra wide rizzla samt filter sen är det bara att köra! Fan så mycket goare att sitta och poffa på en gås i en timme än 10 minuter.

Dessutom vad fan menar du med omöjligt? Man kan ju röka hur jävla mycket som helst utan att ett piss händer dig. Är du rookie så blir du kanske lite yr och trött..
Senast redigerad av Windale 2011-11-03 kl. 18:30.
Citera
2011-11-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
Fan vad jag garvade åt att din första tanke var att springa innan du ens vet om polisen har något direkt intresse att ta er. Bra att du har en polare som tänker en extra gång..

Hans polare var ju den som var korkad? Om man har rökt en gås och polisen vill prata med en är det väll klart man springer? Man springer för livet. Eftersom det endå inte är straffbart att kuta ifrån dom och dom garanterat ser att du är bäng endån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in