2004-12-24, 20:58
Bannlyst
Får en polis/väktare visitera dej bara sådär utan vidare?

Förlåt om jag är lite lat och inte lånar lagboken, men kanske tänkte att nån visste på rak arm, eller referera till vart i boken man kan hitta det
Citera
2004-12-24, 21:16
Medlem
T.R.I.C.s avatar
svensk polis får visitera dig vid minsta misstanke har jag för mig, den svenska staten äger din kropp (rent lagligt alltså, inte på något abstrakt kafka vis). Kan iofs inte utala mig med största säkerhet, jag reserverar mig för nån som är bättre kvalificerad/bevandrad inom ämnet.
Citera
2004-12-24, 23:27
Bannlyst
ok tack för svaret!

är det bara poliser som får visitera eller?
Citera
2004-12-24, 23:52
Medlem
Hobgoblins avatar
Ingen kan komma fram till dig på stan och visitera dig hur som helst. Det måste finnas någon misstanke. I så fall är det polis det gäller. Skyddsvakter har rätt att visitera dig för att släppa in dig på en viss egendom. T ex på en idrottsarena eller militärt skyddsobjekt. Vägrar du bli visiterad så kan de vägra släppa in dig. Men de kan inte kolla hur mycket som helst. Vill de börja gräva i håligheterna i kroppen så tror jag att läkare behövs. Eller räcker det med polis?
Citera
2004-12-25, 02:04
Medlem
Hur är det över huvudtaget med insläpp på tex krog. Får man avvisa vem man vill medan man släpper in någon annan (om det då saknas namnlista)?
Citera
2004-12-25, 10:29
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steiner
Hur är det över huvudtaget med insläpp på tex krog. Får man avvisa vem man vill medan man släpper in någon annan (om det då saknas namnlista)?

Ja, så länge det inte utgör olaglig diskriminering.
Citera
2004-12-25, 11:31
Medlem
Den här frågan har varit uppe måååååånga gånger.
Väktare får visitera om han VET att du stulit något t.ex. Så får iofs. vem som helst också. (Bar gärning eller flyende fot.)
Citera
2004-12-25, 14:14
Bannlyst
ok tack för alla svaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här