svensk polis får visitera dig vid minsta misstanke har jag för mig, den svenska staten äger din kropp (rent lagligt alltså, inte på något abstrakt kafka vis). Kan iofs inte utala mig med största säkerhet, jag reserverar mig för nån som är bättre kvalificerad/bevandrad inom ämnet.
Ingen kan komma fram till dig på stan och visitera dig hur som helst. Det måste finnas någon misstanke. I så fall är det polis det gäller. Skyddsvakter har rätt att visitera dig för att släppa in dig på en viss egendom. T ex på en idrottsarena eller militärt skyddsobjekt. Vägrar du bli visiterad så kan de vägra släppa in dig. Men de kan inte kolla hur mycket som helst. Vill de börja gräva i håligheterna i kroppen så tror jag att läkare behövs. Eller räcker det med polis?
Den här frågan har varit uppe måååååånga gånger.
Väktare får visitera om han VET att du stulit något t.ex. Så får iofs. vem som helst också. (Bar gärning eller flyende fot.)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!