2012-06-17, 00:03
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Har nu kommit hem för nån timme sedan efter resan och det gick bra. jag lastade ca 550 kg öl, cider, vin och sprit i bilen i en bil som får lasta 450, så med föraren så blev det ju över 600Kg, men vi klarade oss fint som tur är

Som sagt, sluta noja bara kör!
Citera
2012-06-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Som sagt, sluta noja bara kör!

Japp, men bilen hängde ganska fint där bak, däcken tog inte i i hjulhuset, men det märktes ju att vi hade överlastat och eftersom det var första gången jag åkte så var jag nojjig ja

Först hade dom ju kontroll direkt efter man åkt av båten från tyskland till danmark, men den det ingen där som stoppades oss där så då åkte vi vidare norrut i Danmark och trodde att allt var lugnt, typ YES! Vi klarade oss, men sen åkte vi över öresundsbron och såg att det var kontroller där också och såg faktiskt ett par bilar som blev stoppade där de öppnade bagageluckan för att titta. Vår bil stannade de dock inte som tur är, men vi var nojjiga när vi åkte över fartguppet, för det stog en kontrollant en meter från bilen och stirrade på våra däck för att se om de sjunk ner mycket i guppet, men vi blev ändå inte stannade som tur är. Kanske har man inte lika tur nästa gång, så då lär man ta med släpvagn eller en minibuss som får lasta mer.
Citera
2012-06-18, 13:00
Medlem
Måste ställa en dum fråga till, handlar jag på kort för säg 10 000 kr så blir kortavgiften, alltså påslaget då 300 kr?

Eller räknar jag fel, snälla hjälp!
Citera
2012-06-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingcoral
Måste ställa en dum fråga till, handlar jag på kort för säg 10 000 kr så blir kortavgiften, alltså påslaget då 300 kr?

Eller räknar jag fel, snälla hjälp!

Nu vet inte jag vad du räknar på och min starka sida är inte matte, men på mitt kvitto stod det kortavgift 1%. Jag handlade för 4600kr och det borde då bli 46kr i avgift.
Citera
2012-06-18, 14:29
Medlem
OK, hade hört att det var 3%.

Matte är inte min grej heller, fuskade mig igenom matte A
Citera
2012-06-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingcoral
OK, hade hört att det var 3%.

Matte är inte min grej heller, fuskade mig igenom matte A

Det är inte omöjligt att totalen kan bli uppåt 3% beroende på din bank. Själva butiken tog ut en kortavgift på 1% för mig, men sen tar troligen din bank en viss summa för utlandsköp också, men det kan variera. Jag hörde att Swedbank tar ut 1,5% men jag vet inte om det stämmer eller inte.
Citera
2012-06-18, 16:16
Medlem
Zickan_s avatar
Brukar färjorna till puttgarden vara fulla såhär innan midsommar? Ska åka på torsdag och undrar om man ska boka i förväg eller inte. Grejen är att det är 7-8 timmars bilfärd ner så det kan vara svårt att tajma in med tiden.

Och kan någon rekomendera ett gott billigt vin? Halvsött, typ black tower eller liknande!
Citera
2012-06-18, 16:51
Medlem
Super-Hermans avatar
220 flak bira + lite vin och sprit i en Citroén jumpy som får lasta 1090kg fast den hade ställbara dämpare bak så det gick fint även fast man blev stannad i tullen då de fråga hur mycket man hade
Citera
2012-06-18, 17:34
Bannlyst
Dum jävla fråga kanske, men kan man enkelt hitta Absolut till ett bra pris nere i Tyskland?
Citera
2012-06-18, 17:51
Medlem
Super-Hermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Dum jävla fråga kanske, men kan man enkelt hitta Absolut till ett bra pris nere i Tyskland?

www.calle.dk Där har du deras priser på hela sortimentet
Citera
2012-06-18, 18:18
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Brukar färjorna till puttgarden vara fulla såhär innan midsommar? Ska åka på torsdag och undrar om man ska boka i förväg eller inte. Grejen är att det är 7-8 timmars bilfärd ner så det kan vara svårt att tajma in med tiden.

Och kan någon rekomendera ett gott billigt vin? Halvsött, typ black tower eller liknande!

Om det är fullt på en färja, kommer du säkerligen med nästa. Och de går relativt ofta, speciellt nu under sommartid.

Halvsött vin kan jag däremot inte hjälpa dig med.
Citera
2012-06-18, 18:19
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee

Ja det är enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in