2012-06-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Dum jävla fråga kanske, men kan man enkelt hitta Absolut till ett bra pris nere i Tyskland?

Alla priser har du här om du ska åka til puttgarden. Bira och cider går bra att förboka också så är det bara att hämta utan att behöva in i butiken och plocka allt.
http://www.puttgarden.border-shop.se/
Citera
2012-06-18, 18:27
Medlem
Kan tillägga en sak som jag blev positivt överaskad av när jag var där i lördags. Enligt detta forum och andra sidor också så kan köerna vara helvetiska har det sagts. Helst ska man åka på en vardag sas det och vara där så tidigt som möjligt. Helg efter kl 12.00 skulle vara hemskt.

Det var tvärtom för mig. Var i princip ingen kö alls. En före i kassan bara, så fick vänta en hel minut
Citera
2012-06-19, 08:59
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Kan tillägga en sak som jag blev positivt överaskad av när jag var där i lördags. Enligt detta forum och andra sidor också så kan köerna vara helvetiska har det sagts. Helst ska man åka på en vardag sas det och vara där så tidigt som möjligt. Helg efter kl 12.00 skulle vara hemskt.

Det var tvärtom för mig. Var i princip ingen kö alls. En före i kassan bara, så fick vänta en hel minut

Perfekt! Jag har heller aldrig drabbats av de där köerna. Fast jag kör iofs aldrig till de där turistfällorna.
Citera
2012-06-19, 09:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Har nu kommit hem för nån timme sedan efter resan och det gick bra. jag lastade ca 550 kg öl, cider, vin och sprit i bilen i en bil som får lasta 450, så med föraren så blev det ju över 600Kg, men vi klarade oss fint som tur är
Du körde möjligtvis inte en Vit Volvo V70?? Såg en sådan i Fredags som precis hade kört av öresundsbron, och jäklar vad lastad den var! Den nästan asade bakändan i marken...
Citera
2012-06-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du körde möjligtvis inte en Vit Volvo V70?? Såg en sådan i Fredags som precis hade kört av öresundsbron, och jäklar vad lastad den var! Den nästan asade bakändan i marken...

Haha nej jag kör Saab 9-5, men så illa var det inte. Hjulen var uppe i hjulhuset, men de slog aldrig i och det var inte direkt så att bilen lutade
Citera
2012-06-19, 20:25
Medlem
tankers avatar
För er som reser från annat län än Skåne så rekommendera jag att ni tar Helsingborg-Helsingör färjan köper biljetten som gäller till Puttgarden från rödby t/r kommer ni tillbaka samma dag så får ni tillbaka lite prngar på färjan.

Det är 55 km närmare till rödby genom Helsingborg.

Märkte att scandlines fittorna har höjt priset för Helsingborg-puttgarden t/r med 500 kr till 2300 om man inte är tillbaka samma dag. Konfronterade personalen och dom sa att det höjs för det är sommar.
Citera
2012-06-19, 20:31
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingcoral
För det första, jag har läst HELA tråden. Men vill ändå ha lite kött på benen inför min spritreseoskuld.

Vi åker ner mer hästlastbil, lastvikt på 1200 kg och förare med c-kort.

Minst 3 pers i bilen - hur mycket får vi köpa?
Med 5 pers - samma fråga?

Går cider som öl eller som vin? Detta då vi är ett gäng tjejer som vill ha cider men grabbarna vill ha öl, om det går som vin kan man ju köpa mera cider trots ölkvoten?

Cash is king el kort?

Det förenklar väldigt mycket med kort, men blir det väldigt dyrt?

Tacksam för svar

Handla på SKY, Icaliknande butik i Burg, dom tar svenska kontanter till kursen 8,9!
Citera
2012-06-19, 20:35
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
För er som reser från annat län än Skåne så rekommendera jag att ni tar Helsingborg-Helsingör färjan köper biljetten som gäller till Puttgarden från rödby t/r kommer ni tillbaka samma dag så får ni tillbaka lite prngar på färjan.

Märkte att scandlines fittorna har höjt priset för Helsingborg-puttgarden t/r med 500 kr till 2300 om man inte är tillbaka samma dag. Konfronterade personalen och dom sa att det höjs för det är sommar.

De asen suger ut vad de kan innan bron byggs. Fast det är ju samma visa varje sommar - höjda priser!
Citera
2012-06-19, 20:36
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Handla på SKY, Icaliknande butik i Burg, dom tar svenska kontanter till kursen 8,9!

Yes, Sky är grymt bra! De har inga påslag vid kortköp heller.
Citera
2012-06-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
De asen suger ut vad de kan innan bron byggs. Fast det är ju samma visa varje sommar - höjda priser!

Ska det byggas bro där också?
Citera
2012-06-19, 21:14
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ska det byggas bro där också?

Jepp, bygget ska påbörjas i år och vara klart 2018!
Citera
2012-06-20, 17:18
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker

Hur mycket får man tillbaka om man kommer tillbaka samma dag? Kan man köpa biljetterna direkt på plats eller måste man förboka?

En sak till. Hur är utbudet på vin & sprit på nielsensdiscount24? Verkar ju vara bäst prismässigt!
Senast redigerad av Zickan_ 2012-06-20 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in