2011-11-02, 13:12
Bannlyst
Nu gör jag ett nytt försök genom att starta denna tråd..

Eventuellt ska ett rån mot Swebank skett. För enligt en på min facebook så ska detta ha hänt
citat:

Citat:
Swedbank (Sparbanken) i Enköping har blivit rånad nu på förmiddagen.... Polishelikoptrar och polisbilar överallt, alla vägar in och ut från Enköping är avspärrade, exciting!!! ÄNTLIGEN händer det något här i Enköping!

Men jag hittar ingen info på varken någon tidning eller polisens egna hemsida.. Så vad rör det sig om..
Citera
2011-11-02, 13:14
Medlem
Enligt SR är det den saknade kvinnan man letar efter med helikopter.

Lite förvirrande när det blir 2 grejer på en gång.
Cirkulerat helikopter i hamnområdet sen i förmiddags, först bara polishelikopter men nu även en "civil".
Nåt ute i media än?
Citera
2011-11-02, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalabalikov
Enligt SR är det den saknade kvinnan man letar efter med helikopter.

Lite förvirrande när det blir 2 grejer på en gång.
Cirkulerat helikopter i hamnområdet sen i förmiddags, först bara polishelikopter men nu även en "civil".
Nåt ute i media än?

Jo jag håller med, men denna tråd ska bara behandla "rånet"
Citera
2011-11-02, 13:56
Medlem
RosaPsykoss avatar
jag hörde SEB banken, men ah bara rykten ännu. Sett en snutkopter cirkulera innerstaden, en svart civil kopter, samt bilar och hojjar. Hittar inget heller på nätet. Skulle vara kul o veta mer.
Citera
2011-11-02, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaPsykos
jag hörde SEB banken, men ah bara rykten ännu. Sett en snutkopter cirkulera innerstaden, en svart civil kopter, samt bilar och hojjar. Hittar inget heller på nätet. Skulle vara kul o veta mer.

Tydligen så ska det har varit ett tips om ett eventuellt rån mot SEB/Sparbanken idag, men eftersom tipset kom in så hände ingenting... För jag var förbi båda bankerna och inga lappar, ingen avspärrning och inga poliser fanns i närheten
Citera
2011-11-02, 15:12
Medlem
Vad jag har hört stod det polis med automatvapen posterade vid Swedbank-entrén innan lunch.
Lär ha stått ett par polis-offroads vid hamncafeet i förmiddags, samt en av deras landcruisers har synts till.
Så något har definitivt varit på g idag utöver den försvunna personen.
Teränggående fordon kan ju iofs ha med personsök att göra, men inte automatvapen.

Fortfarande inget i pressen, märkligt?.. Man blir ju lite nyfiken på vad som händer.

Edit: Aha, måste varit ett trovärdigt tips iom pådraget.
Senast redigerad av Kalabalikov 2011-11-02 kl. 15:14.
Citera
2011-11-02, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalabalikov
Vad jag har hört stod det polis med automatvapen posterade vid Swedbank-entrén innan lunch.
Lär ha stått ett par polis-offroads vid hamncafeet i förmiddags, samt en av deras landcruisers har synts till.
Så något har definitivt varit på g idag utöver den försvunna personen.
Teränggående fordon kan ju iofs ha med personsök att göra, men inte automatvapen.

Fortfarande inget i pressen, märkligt?.. Man blir ju lite nyfiken på vad som händer.

Edit: Aha, måste varit ett trovärdigt tips iom pådraget.

oj då verkar som det har varit ett stort pådrag! Jo jag tror att en del av poliserna hade med den försvunna personen att göra.

Nej det finns ingenting som beskriver att det skulle vara ett tips om något bankrån, så hela det här verkar lite lurt.. För jag antar att pressen/polisen vill informera om varför det var så mycket poliser i centrum vid lunchtid ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in