2011-11-02, 12:39
Medlem
BroderShintos avatar
Har just flyttat in i en ny hyreslägenhet.

Den förra hyresgästen lämna kvar dörrskyltar på lägenhetens fina dörrar.
Samma grej på ett par fula krokar i badrummet med våtrumstapet.

Hur får jag bort dessa utan att förstöra dörrens utseende/tapeten?

Sorry om jag postat på fel ställe
Citera
2011-11-02, 12:46
Medlem
Enskilds avatar
Är det såndär vit självhäftande tejp?

I förra lägenheten använde jag en hyffsat mjuk stekspade i plast för att skrapa bort sådant, efter att först ha blött ner tejpen lite.

OT: Om du är orolig att du skadar något, dokumentera hur det ser ut innan och säg till din hyresvärd så att de vet om vad förra gästen lämnat. Då är de förhoppningsvis mer förstående ifall det skulle bli lite märken kvar där tejpen satt.
Citera
2011-11-02, 12:46
Medlem
Mister-urbans avatar
T-röd kan vara till hjälp. Kolla bara att dörrytan tål det innan
Citera
2011-11-02, 12:49
Medlem
BroderShintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enskild
Är det såndär vit självhäftande tejp?

I förra lägenheten använde jag en hyffsat mjuk stekspade i plast för att skrapa bort sådant, efter att först ha blött ner tejpen lite.

OT: Om du är orolig att du skadar något, dokumentera hur det ser ut innan och säg till din hyresvärd så att de vet om vad förra gästen lämnat. Då är de förhoppningsvis mer förstående ifall det skulle bli lite märken kvar där tejpen satt.

Det är som vita "kuddar".
Tack för tipset

Jag berättade för dom på besiktningen, och det hon sa var att jag skulle vara försiktig så jag inte förstörde dörren.
Citera
2011-11-02, 13:18
Medlem
Milwaukees avatar
Sitter skylten, lappen, kroken (eller vad det nu va) kvar på väggen? Isf, stick in en tunn kniv och skär igenom kudden så får du lätt ner den. Om du bryter bort dom så finns risken för att tapeten åker med. Skrapa sedan försiktigt med en vass kniv, resterna borde med lite tålamod gå att pilla bort. Eventuella tryckmärken i tapeten kan du kanske (testa där det inte syns) få bort genom att fukta ytan lite lätt.
Citera
2011-11-02, 13:23
Medlem
blås lite med en hårtork först. Då kanske limmet mjuknar upp och det blir lättare att skrapa bort utan att det blir förstört.
Citera
2011-11-03, 05:02
Bannlyst
klickskrapa och tsprit fixar detta.

inga problem för underlaget
Citera
2011-11-03, 10:14
Medlem
Snurrens avatar
Jag har en flaska med något som heter "klotterborttagning" och den bara sveper bort limrester på lackad möbler. Hör i en färgaffär. Var försiktig med knivar och vassa saker, det kan skada ytan. Hårtork och t-sprit lär också vara bra, men skaffa gärna det som kallas klotterborttagning...
Citera
2011-11-03, 15:39
Medlem
submariners avatar
hej,

T-Röd är bra till mycket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem